Avatar billede holbak Nybegynder
23. maj 2007 - 22:36 Der er 1 kommentar

preview image før upload

Hej,
Jeg sidder med site hvor brugerne har mulighed for at uploade billeder til deres portfolio. Men jeg kunne godt tænke mig at finde en løsning på hvordan man kan vise billedet inden man uploader det.
Jeg har fundet en løsning, men den virker kun i IE. Problemet ligger i at det skal kunne virke i alle browsere, og jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det da browserne fortolker stien fra <input type="file"> forskelligt.
Jeg ved dette er under java, men hvis nogen af jer kunne lave det ved hjælp af php og deres $_FILES['userfile']['tmp_name'] ville det være super, da jeg ikke er så inde i java.

løsningen der kun virker i IE: http://javascript.internet.com/forms/image-upload-preview.html

på forhånd mange tak.

ps. indéen kommer fra www.deviantART.com og den måde man uploader der. vild med den måde det fungere på...

Jeg giver det mange point da dette er til mit eksame projekt,  haster en lille smule og selvfølgelig ikke lige til at løse :-)
Avatar billede cpufan Juniormester
23. maj 2007 - 23:38 #1
den mulighed er blevet blokeret, da den udgør en potentiel sikkerhedsrisiko
(at man kan skabe vilkårlig adgang til en lokal fil, programmeret fra extern kilde)

Ehm måske ikke særlig godt forklaret, men det kunne førhen lade sig gøre via javascript, men det er ikke muligt længere, i hvert tilfælde ikke på xp sp2.