Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
23. maj 2007 - 15:05 Der er 1 løsning

Boot problem efter Ubuntu inst.

Hej...
Jeg havde besluttet mig for at se lidt nærmere på linux og installerede derfor Ubuntu 7.04 på min eksterne harddisk, så jeg kunne boote fra den hvis jeg skulle bruge Ubuntu og boote fra min interne harddisk hvis jeg skulle bruge windows.
Men Ubuntu installationen har installeret en eller anden form for bootloader som den også kører selvom den eksterne harddisk ikke er tilsluttet.
Så skriver den:

GRUB loading stage1.5.
GRUB loading, please wait...
Error 21

og derefter stopper den bare.

Hvis jeg har den eksterne harddisk tilsluttet går den ind i bootloaderen og jeg kan vælge mellem ubuntu eller windows.

Dvs. at ubuntu installationen har lagt et eller andet over på det interne c: drev selvom jeg ikke har bedt den om det?
Hvordan kan jeg slette denne bootloader eller undgå at den bliver kørt ved boot?

Mvh Mads :)
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
23. maj 2007 - 15:43 #1
Fandt selv løsningen... :)