Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2007 - 01:42 Der er 3 kommentarer

Leder efter bestemt backup/synkroniserings/organiserings software

Jeg leder efter et bestemt backup program, eller sådan set bare et program der kan udføre den handling jeg ønsker.
Det er sådan at jeg har en harddisk på ca. 80gb hvor jeg gemmer alle mine filer, programmer, spil, Billeder osv. Jeg har så også en ekstern disk på 80gb hvor jeg ugentligt tager backup af denne disk. Derudover vil jeg også gerne have nogle af mine "livsvigtige" filer/billeder ud på en fysiske DVD'er, som jeg så kan gemme væk hos en bekendt I tilfælde af brand/indbrud eller lign.

Jeg har allerede nogle af disse filer på dvd'er, men det bliver sværere og sværere fra gang til gang at holde styr på hvilke filer  jeg allerede har og hvilke jeg ikke har på dvd. Det er også irreterende at skulle gå alle mapper igennem hver 2. måned for at se hvilke filer og billeder jeg nu ikke har backup af.

Derfor leder jeg efter et program der måske på en eller anden måde kunne tage et "snapshot" af mit drev med mapper og undermapper. Så næste gang jeg skal tage backup, bede programmet om at sammenligne det snapshot med hvordan disken ser ud nu og så filtre alle de filer fra der enten er blevet ændret eller tilføjet siden hen.

Som sagt behøver det ikke at være et backup program, det kan være hvilket som helst program der kan udføre dette.

/: Kasper
Avatar billede 0xffff Nybegynder
23. maj 2007 - 08:29 #1
Microsoft har et gratis af slagsen som jeg selv bruger.

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/prophoto/synctoy.mspx
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2007 - 02:42 #2
Mange tak, programmet virker desværre ikke i vista.
Avatar billede cbondorff Nybegynder
13. juni 2007 - 13:47 #3
Hej Kasper

Prøv at kik på www.Saveme.dk. Her kunne du evt tage online backup af dine livsvigtige filer så behøver du ikke at gemme dem hos en ven. Du kan også se hvad der er blevet oploaded siden sidst.

Mvh

Christian