Avatar billede bartelsen Nybegynder
21. maj 2007 - 23:26 Der er 6 kommentarer

Flash formular sendes til mail

Hejsa

Jeg har lavet en hjemmeside i Flash, hvor jeg ønsker en formular brugeren skal udfylde med navn, adresse, tlf, mail.. osv.. og så skal de blot klikke send og så skal jeg gerne modtage en mail med disse oplysninger.
Hvordan laver jeg det og hvordan integrere jeg det i min nuværende flash film?

Jeg vil blive rgtig glad hvis I kan hjælpe mig. Har kigget på andre udgaver af spørgsmålet, men føler ikke jeg blev tryg ved de løsninger :)

Ser frem til at høre fra jer..
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2007 - 18:50 #1
Du laver de 4 - ?(hvor mange felter du vil sende afsted).
Så giver du dem alle samme et 'instance' name, og så kan du lave et movie clip eller en button du vil ha' trykket på.

Jeg giver et eks. med 2 felter.
Du laver 3 layers.
Layer 1 ændre du til 'Actions' og låser dette felt.
Layer 2 ændre du til 'text_fields'.
Layer 3 ændre du til 'button'.

I layer 2 laver du dine 2 text fields. Du kalder dem begge med instace name's.
Det ene er til navn, det kalder vi 'name_field' og du vælger det skal være 'Input' ved type.
Det andet er til telefon nr. og det kalder du 'phone_field'.

På layer 3 laver du et movie clip som din knap. (Grafikken og tekst er op til dig) det kalder du også ved instace name, og det kalder vi 'send_btn'.

På din Action layer / layer 1. Laver du denne kode:
send_btn.onPress = function() {
  name_field.restrict = "A-Z a-z ÆØÅ æøå";
  my_send = name_field.text;
  my_send = phone_field.text;
  my_send.sendAndLoad("sendMail.php", my_send, "POST");
}
Avatar billede bartelsen Nybegynder
23. maj 2007 - 22:32 #2
Hej Coldgate

Dejlig at høre fra dig :)
Hvor skal jeg anføre hvilken mail disse formulare skal sendes til?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2007 - 11:42 #3
Det laver du så i den php fil du har.
I mit tilfælde sendMail.php.

<?PHP
  $your_mail = "test@test.dk";
mail($your_mail, "Subject - fra forum", "Beskeden.");
?>

Ja den bliver jeg nød til at svare dig på i morgen, for kan ikke huske hvad man skal skrive i sin $_POST[''] for at hive infoen ud.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2007 - 14:27 #4
ellers må du prøve at:
mail($your_mail, "Subject - fra forum", "Beskeden.");

->

mail($your_mail, "Subject - fra forum", print_r($_POST));
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2007 - 23:26 #5
Kommet videre?
Avatar billede bartelsen Nybegynder
27. maj 2007 - 23:39 #6
Hejsa.. Har endenig fundet lidt tid til at sidde med det igen.. og det gør jeg lige nu :) Men har ikke fået det helt til at virke endnu