Avatar billede blobby Nybegynder
19. maj 2007 - 22:25 Der er 4 kommentarer

Strømforsyning død? plus bonus spm.

Hej

Det er sket det her i formiddags at min computer lige pludseligt bare slukkede som om der var nogle der havde hevet stikket ud. Der skete også det at hovedafbryderen slog fra så der ikke var noget strøm på "kontoret".
Jeg har prøvet lidt forskellige ting sådan frem og tilbage og jeg har ikke rigtigt kunne finde nogen løsning.
Nu har jeg taget min strøm forsyning ud af computeren og når jeg sætter strøm til den kortslutter der bare et eller andet og strømmen slår igen fra på hovedafbryderen.

Jeg har så prøvet at sætte en 10 gammel strøm forsyning i for at prøve og se om den kunne hjælpe mig, men den hylder bare, men strømmen slår ikke fra.
Den strømforsyning jeg har nu, og som måske er død er en antec true380p, og den er 5-6 gammel.

Betyder det her at min strøm forsyning er død. Og at problemet højest sansynligt kan klares med en ny?

Hvis det så viser sig at jeg bare skal ud og have en ny strøm forsyning hvad skal jeg så kigge efter?
er der et bestemt godt mærke?
hvor mange W skal sådan en minimum have etc.?

Kan fortælle at lige nu har jeg en xp1800 + med et par diske i af forskellig slags, grafikkort og hvad der nu ellers høre til en ganske alm. hjemmebygget pc.
Men jeg regner med at jeg snart kan få råd til at bygge en ny computer og der vil jeg selvfølelig gerne kunne bruge den evt. ny strøm forsyning. Så lidt fremtids sikring kunne være alletiders hvis det var.

BONUS SPØRGSMÅL

Ok så er vi nået til bonus runden.
Her skal jeg høre om der er nogen der kender til et kabinet eller en anden løsning som er kæreste venlig. Altså en eller anden form min computer kan tage uden at det ødelægger boligministerens indretning altfor meget.
Hun har selv foreslået en flettet kurv, men da jeg regner med at sådan en er god til at suge støv til sig og er temlig god til at brænde, har jeg sagt at det nok ikke er en god ide.

Er der et sted hvor jeg kan købe en tænd/sluk knap til min computer? har tændt med skruetrækker de sidste 6 år.

På forhånd tak
Avatar billede rh3985 Nybegynder
20. maj 2007 - 00:17 #1
Prøv på strømforsyningen at sætte en sort og grøn ledning sammen. Hvis den
slår sikringerne el. lign. er den kaput.
Du mener det forhåbenligt ikke alvorligt med at bygge computeren ind i en kurv
eller lignende? Det er i alt fald en dårlig ide, da den rette luftgennemstrømning
i kabinettet et vigtigt, for at ikke et eller andet brænder sammen.
Avatar billede blobby Nybegynder
20. maj 2007 - 00:51 #2
Prøv på strømforsyningen at sætte en sort og grøn ledning sammen.

Forstår ikke lige den sætning der,  jeg mener hvordan skal jeg sætte ledninger sammen når jeg ikke kan sætte strøm til min strømforsyning uden at der sker ting og sager.

Og nej jeg har ikke tænkt mig at bygge en computer ind i en kurv, det var min kærestes ide, som blev stemt ned på stedet.
Avatar billede rh3985 Nybegynder
20. maj 2007 - 01:32 #3
Ok, hvis alt er taget fra strømforsyningen, og stikket er i orden og den
alligevel laver ballade, når den sættes til stikkontakten, er den færdig.
Hvis du køber en ny, så pas på på at der er lidt fremtid i den. F.eks 500Wat
Det var da godt du ikke var med på den med kurven:)
Avatar billede blobby Nybegynder
20. maj 2007 - 10:36 #4
ja der er grænser for hvor kæreste venlig en computer skal være : -)