Avatar billede jahnsen Nybegynder
01. juni 2001 - 20:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

mp3 til cd

Hvordan konverterer jeg mp3 filer til CD som kan bruges i alm.CD afspiller?
Har nero 5.0.4.4
Avatar billede delphimann Nybegynder
01. juni 2001 - 20:51 #2
du skal lave dem om til wav filer.... så du skal finde en mp3 to wave konverter
Avatar billede nuki Nybegynder
01. juni 2001 - 20:54 #3
åben winamp

tryk ctrl+p
vælg output

stil den på Nullsoft Disk Writer plug-in v1.0

tryk på configure for at vælge mappe det skal ligges i.

nu skal du bare afspille filerne
Avatar billede nuki Nybegynder
01. juni 2001 - 20:55 #4
Det ser ud som om den spoler men den laver dem om til wav
Avatar billede jimsim Nybegynder
01. juni 2001 - 21:04 #5
Hvis du vælger at lave en audio-cd i Nero, og derefter vælger(trækker dem over i det andet vindue) hvilken mp3-filer du vil ha\' brændt, laver Nero dem selv om til CDA som kan spilles på din alm. cd-afspiller. Det er nok den nemmeste måde...
Avatar billede jimsim Nybegynder
01. juni 2001 - 21:06 #6
For hver fil du smider over i viduet, fortæller Nero hvor meget plads der er tilbage på cd\'en.
Avatar billede ltoft Nybegynder
01. juni 2001 - 21:13 #7
Her er en let forståelig guide til hvordan du brænder direkte fra MP3 til cda. (Altså sådan at du kan afspille den i dit anlæg. http://www.mymusic.dk/guides/nero/
Avatar billede ezzuk Nybegynder
01. juni 2001 - 21:53 #8
mp3 filer skal konverteres til wav, og så derefter kan de brændes på en cd.

eller i neros tilfælde skal du ikke konvertere noget som helst.

men hvis du ikke har nero, er dette program exceptionelt godt. Det er simpelt, men har en masse nyttige funktioner.

den kan blandt andet lave wav->mp3, mp3->wav  og kan også lave cd tracks om til enten wav eller mp3

det kan downloades her: http://cdexos.sourceforge.net/download/cdex_130.zip
Avatar billede jimsim Nybegynder
01. juni 2001 - 22:29 #9
Citat:
\"Har nero 5.0.4.4\"
Avatar billede ejensen Nybegynder
01. juni 2001 - 23:18 #10
Åbn Nero.
I menuen \"Fil\" vælger du \"ny\".
Så vælger du lyd-CD.
I fanebladet \"Brænd\" skal du huske at krydse af i boksen \"Færdiggør CD\"
Så klikker du på knappen \"Ny\".
Så er det bare at vælge de mp3 filer du skal have brændt, og så vælge \"brænd CD\"

/Ejensen
Avatar billede msmows Nybegynder
03. juni 2001 - 10:49 #11
Brug f.eks. WinOnCd, der konverterer on the fly.
Man vælger \"CD Digital Audio\", trækker de mp3 og wav filer ned man vil have på cd\'en, starter brændingen. Så enkelt kan det være.
Avatar billede msmows Nybegynder
03. juni 2001 - 10:50 #12
Ups - undskyld ejesen, du havde vist at Nero kan det samme. Konklusion, hvorfor alt det bøvl med konvertering, når brænderprogrammerne kan gøre det.
Avatar billede jahnsen Nybegynder
04. juni 2001 - 12:24 #13

har fået løst problemet tak for svarene.
Avatar billede ejensen Nybegynder
04. juni 2001 - 22:23 #14
hmmm