Avatar billede m_tandrup Nybegynder
06. maj 1999 - 00:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Underlig fejl ved tilføjelses af data til SQLdb

Hej

Jeg får følgende fejl når jeg forsøger at tilføje data til min SQL-database via et ADO-recordset:
"Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e09'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]EXECUTE permission denied on object minTabel, database minDB, owner dbo

/scripts/test.asp, line 40 "

Hvis jeg bruger en normal "INSERT INTO..." SQL sætninge er der ikke noget problem. Det er når jeg bruger et ADO-recordset til det.
Grunden til det er, for det første at det er lettere at overskue. Og ellers har jeg problemer med tómme felter.

Nogen der hved hvordan jeg løser problemet.

Hilsen
Mads
Avatar billede mrmodal Nybegynder
07. maj 1999 - 09:01 #1
Tjek din ODBC opsætning.

Feltet der hedder noget i retning af "Create temporary stored procedures for prepared SQL statements bla bla bla" må ikke være krydset af.

Det er lidt forskelligt hvad feltet hedder, i de forskellige ODBC driver versioner. Teksten ovenfor hører til version 3.70.

Mr Modal
Avatar billede stoffer Nybegynder
07. maj 1999 - 13:59 #2
Kører du NT server kan det sikkert også være fordi du ikke har sat execution, og write access i det bib du har databasen i...
Avatar billede m_tandrup Nybegynder
08. maj 1999 - 11:07 #3
Hmmm... Selvfølgelig køre jeg NT-server, har du nogensinde hørt om en SQL-server, som køre på win95??
Men mener du jeg skal ind og rode I dens filer og sætte execution, og write access i det bib hvor min db's data filer ligger??
Avatar billede stoffer Nybegynder
11. maj 1999 - 15:35 #4
Ja
Avatar billede m_tandrup Nybegynder
18. maj 1999 - 13:52 #5
Undskyld. Men jeg syntes det lyder lidt underligt.
Plejer man ikke at administrere en SQL server via sin SQL Server Manager ????

Er du sikker på du ikke tænker på Access DB'er ??

Hilsen
Mads
Avatar billede m_tandrup Nybegynder
21. maj 1999 - 11:09 #6
Det virker ikke.
Avatar billede jth Nybegynder
04. juni 1999 - 14:27 #7
Måske skal du via din SQL Server Manager sætte web rettigheder på din tabel, før at du kan få lov til at accesse den via dine ASP-scripts.

Hilsen
Jakob
Avatar billede m_tandrup Nybegynder
04. juni 1999 - 17:20 #8
'web rettigheder' hvad er det??
Hvordan gør man det? (Udover at klikke på SQL Server Manager ikon'et :-)

Hilsen
Mads
Avatar billede jth Nybegynder
07. juni 1999 - 09:26 #9
Du højreklikker på din tabel(ler) og så kommer der et vindue frem, hvor du kan sætte rettigheder. Her skulle der gerne være en der hedder "web" og den skal du så krydse af....

Hilsen
Jakob
Avatar billede m_tandrup Nybegynder
24. maj 2000 - 08:52 #10
Løste det selv