Avatar billede jokl98ac Nybegynder
18. maj 2007 - 11:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SATA driver & Windows 2003 installation

Hej,

Jeg har prøvet at installere Windows 2003 server på en SATA harddisk - og det kan jeg selvfølgelig ikke out of the box. og jeg har ikke et floppydrev, hvor driveren indlæses fra.

Havde samme problem med Windows XP, men fandt en udemærket guide til at slipstreame driveren på en XP installations-cd. Kan det samme gøres ved Windows 2003 og i så fald, hvordan?

Eller kan jeg brænde driveren på en CD-ROM og bruge den under installationen? Eller hvordan hulen gør man?

Mvh Jonas
Avatar billede screem_brille Novice
18. maj 2007 - 11:33 #1
det kan det sagtens ja, brug nlite fra nliteos.com til at integrere driveren
Avatar billede jokl98ac Nybegynder
19. maj 2007 - 12:10 #2
Ok tak.

Nlite er jo smart, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at bruge det (rigtigt). Jeg skal installere via sata drivere til kt800pro chipsettet (ASUS A8V bundkort).

Jeg har driverne fra cd-rommen, der fulgte med bundkortet. I biblioteket, hvori driverne er placeret ligger der tre filer: viasraid.sys, viasraid.info og et viasradi security catalog.

Hvis jeg kun vælger dette bibliotek, når jeg skal integrere driverne får jeg beskeden "VIAPDSK.SYS missing" når jeg prøver at installere Windows 2003. Denne fil har jeg også - skal jeg så blot placere den i det bibiotek jeg vælger i nlite eller hvordan integrerer jeg denne fil?

Mvh Jonas
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 10:56 #3
hent driveren fra producentens hjemmeside, så får du også den nyeste.