Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2007 - 20:49 Der er 48 kommentarer og
2 løsninger

Lang forbindelsestid første gang

Hej

Selv om min computer er tændt og er koblet op til min trådløse router så går der meget lang tid første gang jeg åbner en browser og vil ind på en hjemmeside før hjemmesiden dukker på. Når den først er kommet frem, så tager det ingen tid at komme videre.

Nogen der har et svar på hvordan det kan være?

På forhånd tak.
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 01:00 #1
er det kun første gang du åbner en browser efter at have tændt maskinen, eller er det også hvis du lukker browseren, og åbner den igen?

tjek lige med ping til din router, ping til 64.233.183.103 og ping til www.google.com FØR du går på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2007 - 09:04 #2
Det er hver gang jeg åbner en browser.

Hvad skal jeg holde øje med når jeg pinger som beskrevet?
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 10:37 #3
bare om der er svar lige med samme. altså, om der er hul igennem fra først ping, eller om det første gang tager længere tid (første gang = første linie i hvert ping)
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 10:38 #4
ved godt det lyder åndsvagt, men hvad har du som start side?
18. maj 2007 - 11:57 #5
... hvis du går "direkte" på en gives hjemmesiden UDEN at starte browser (IE?) først med indlæsning af 'et eller andet'

[Start][Kør]
i linien skrives eks www.tv2.dk
[ENTER]

Er DEN så der med det samme ?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2007 - 17:40 #6
Der kommer svar med det samme når jeg pinger og når jeg går "direkte" som dr1_larry skriver.

Jeg har blank som startside.

Det er hvergang jeg går til en side f.eks. fra google til tv2.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2007 - 17:41 #7
... dvs. nogen gange tager det lang tid når jeg skal fra f.eks. google til tv2. Det er faktisk ikke hver gang.
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 19:20 #8
Hm... Har du noget proxy sat op? Og er din DNS sat til automatisk, eller er den statisk konfigureret?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2007 - 13:25 #9
Jeg har ikke sat noget andet op end min trådløse router. Jeg er ikke helt med på hvad proxy er og jeg tror at min DNS er sat til automatisk.
19. maj 2007 - 14:23 #10
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2007 - 14:46 #11
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Virtual Token\vtserver.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\IBM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\OPHALDCS.EXE
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Pinnacle\MediaServer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlservr.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\CONNEC~1\QCWLIcon.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\IBM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\PROGRA~1\IBM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\Pando Networks\Pando\pando.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Documents and Settings\jaan\Skrivebord\Ny mappe\alternativ.exe

O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll (file missing)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: CInterceptor Object - {38D3FE60-3D53-4F37-BB0E-C7A97A26A156} - C:\Programmer\Pando Networks\Pando\PandoIEPlugin.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter] "C:\Programmer\IBM fingerprint software\ctlcntr.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UC_Start] C:\Programmer\IBM\Updater\\ucstartup.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IBMPRC] C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\PROGRA~1\ThinkPad\CONNEC~1\QCWLIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PWRMGRTR] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [Pinnacle WebUpdater] "C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\\Programs\WebUpdater\WebUpdater.exe" -s  -f=UpdateVersion.xml -url=http://cdn.pinnaclesys.com/SupportFiles
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "Y:\navman\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\IBM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - y:\navman\inetrepl.dll (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - y:\navman\inetrepl.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - y:\navman\inetrepl.dll (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Trend Micro Security Services - {D5E1CDC8-64B9-4f8c-8155-FC3B6D6749F7} - http://tmss.trendmicro.com/dashboard/dashboard.aspx?AIHDGHHIDAJADDEAFGFCGGHBGEBJEBJEJBBGI (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Trend Micro Security Services - {D5E1CDC8-64B9-4f8c-8155-FC3B6D6749F7} - http://tmss.trendmicro.com/dashboard/dashboard.aspx?AIHDGHHIDAJADDEAFGFCGGHBGEBJEBJEJBBGI (file missing)
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O16 - DPF: {238F6F83-B8B4-11CF-8771-00A024541EE3} (Citrix ICA Client) - https://online.hedeselskabet.dk/Citrix/MetaFrame/ICAWEB_common/en/ica32/wficat.cab
O16 - DPF: {410A8B3C-7CCB-40E8-8B11-28B099E5C488} (Trend Micro Security Services Control) - http://tmss.trendmicro.com/Dashboard/controls/activex_10/TMSSReportW.CAB
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = Ragnsells.local
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\system32\btxppanel.dll
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\system32\NavLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: psfus - C:\Programmer\IBM fingerprint software\psfus.dll
O20 - Winlogon Notify: QConGina - C:\WINDOWS\SYSTEM32\QConGina.dll
O20 - Winlogon Notify: tphotkey - C:\WINDOWS\SYSTEM32\tphklock.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation - C:\Programmer\IBM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: DCS Loader (DCSLoader) - Oki Data Corporation - C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\OPHALDCS.EXE
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: IBM Rapid Restore Ultra Service - Unknown owner - C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: MSSQL$PINNACLESYS - Unknown owner - C:\Programmer\Pinnacle\MediaServer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlservr.exe" -sPINNACLESYS (file missing)
O23 - Service: SQL Server (SQLEXPRESS) (MSSQL$SQLEXPRESS) - Unknown owner - c:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn\sqlservr.exe" -sSQLEXPRESS (file missing)
O23 - Service: MSSQLServerADHelper - Unknown owner - c:\Programmer\Microsoft SQL Server\90\Shared\sqladhlp90.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems Media Service (PinnacleSys.MediaServer) - Pinnacle Systems - C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\MediaServer\PMSHost.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe (file missing)
O23 - Service: QCONSVC - IBM Corp. - C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: SQLAgent$PINNACLESYS - Unknown owner - C:\Programmer\Pinnacle\MediaServer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlagent.EXE" -i PINNACLESYS (file missing)
O23 - Service: IBM HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - IBM Corporation - C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
O23 - Service: Protector Suite Virtual Token (vtserver) - UPEK Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Virtual Token\vtserver.exe
Avatar billede benneharli Juniormester
19. maj 2007 - 15:08 #12
Fås de så lange :-?

Overlader det til dig Larry ;-)
20. maj 2007 - 10:34 #13
Typisk IBM putter - bare en million extra ting i opstarten; mere eller mindre ubruglige *S*

Vi tager lige en oprydning i første omgang... (Der er ikke noget 'rigtigt' virus ell. lign.)

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [UC_Start] C:\Programmer\IBM\Updater\\ucstartup.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [Pinnacle WebUpdater] "C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\\Programs\WebUpdater\WebUpdater.exe" -s  -f=UpdateVersion.xml -url=http://cdn.pinnaclesys.com/SupportFiles
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "Y:\navman\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - y:\navman\inetrepl.dll (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - y:\navman\inetrepl.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - y:\navman\inetrepl.dll (file missing)
O9 - Extra button: Trend Micro Security Services - {D5E1CDC8-64B9-4f8c-8155-FC3B6D6749F7} - http://tmss.trendmicro.com/dashboard/dashboard.aspx?AIHDGHHIDAJADDEAFGFCGGHBGEBJEBJEJBBGI (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Trend Micro Security Services - {D5E1CDC8-64B9-4f8c-8155-FC3B6D6749F7} - http://tmss.trendmicro.com/dashboard/dashboard.aspx?AIHDGHHIDAJADDEAFGFCGGHBGEBJEBJEJBBGI (file missing)
O23 - Service: IBM Rapid Restore Ultra Service - Unknown owner - C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: MSSQL$PINNACLESYS - Unknown owner - C:\Programmer\Pinnacle\MediaServer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlservr.exe" -sPINNACLESYS (file missing)
O23 - Service: SQL Server (SQLEXPRESS) (MSSQL$SQLEXPRESS) - Unknown owner - c:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn\sqlservr.exe" -sSQLEXPRESS (file missing)
O23 - Service: MSSQLServerADHelper - Unknown owner - c:\Programmer\Microsoft SQL Server\90\Shared\sqladhlp90.exe (file missing)
O23 - Service: Pinnacle Systems Media Service (PinnacleSys.MediaServer) - Pinnacle Systems - C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\MediaServer\PMSHost.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe (file missing)
O23 - Service: SQLAgent$PINNACLESYS - Unknown owner - C:\Programmer\Pinnacle\MediaServer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlagent.EXE" -i PINNACLESYS (file missing)

Genstart, kør en ny scanning med hijackthis, og kopier en frisk log herind til tjek.

------------------------------------------------------------------------

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller nej til den.
20. maj 2007 - 10:35 #14
... og du ER tilknyttet
Domain = Ragnsells.local
???
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2007 - 11:21 #15
Tak

Ja - det er en arbejdscomputer, som jeg købte da jeg stoppede hos Ragn-Sells. Jeg har ikke længere brug for at den er tilknyttet domainet.

Her følger en ny log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Virtual Token\vtserver.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\IBM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\OPHALDCS.EXE
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\CONNEC~1\QCWLIcon.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\Programmer\Pando Networks\Pando\pando.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\Documents and Settings\jaan\Skrivebord\Ny mappe\alternativ.exe

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: CInterceptor Object - {38D3FE60-3D53-4F37-BB0E-C7A97A26A156} - C:\Programmer\Pando Networks\Pando\PandoIEPlugin.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter] "C:\Programmer\IBM fingerprint software\ctlcntr.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IBMPRC] C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\PROGRA~1\ThinkPad\CONNEC~1\QCWLIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PWRMGRTR] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\IBM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O16 - DPF: {238F6F83-B8B4-11CF-8771-00A024541EE3} (Citrix ICA Client) - https://online.hedeselskabet.dk/Citrix/MetaFrame/ICAWEB_common/en/ica32/wficat.cab
O16 - DPF: {410A8B3C-7CCB-40E8-8B11-28B099E5C488} (Trend Micro Security Services Control) - http://tmss.trendmicro.com/Dashboard/controls/activex_10/TMSSReportW.CAB
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = Ragnsells.local
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\system32\btxppanel.dll
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\system32\NavLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: psfus - C:\Programmer\IBM fingerprint software\psfus.dll
O20 - Winlogon Notify: QConGina - C:\WINDOWS\SYSTEM32\QConGina.dll
O20 - Winlogon Notify: tphotkey - C:\WINDOWS\SYSTEM32\tphklock.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation - C:\Programmer\IBM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: DCS Loader (DCSLoader) - Oki Data Corporation - C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\OPHALDCS.EXE
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: SQL Server (SQLEXPRESS) (MSSQL$SQLEXPRESS) - Unknown owner - c:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn\sqlservr.exe" -sSQLEXPRESS (file missing)
O23 - Service: Symantec AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems Media Service (PinnacleSys.MediaServer) - Pinnacle Systems - C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\MediaServer\PMSHost.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe (file missing)
O23 - Service: QCONSVC - IBM Corp. - C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: IBM HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - IBM Corporation - C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
O23 - Service: Protector Suite Virtual Token (vtserver) - UPEK Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Virtual Token\vtserver.exe
20. maj 2007 - 11:45 #16
... så må du også gerne 'fixe' ->
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = Ragnsells.local
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local

Har du kørt CCleaner ?
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2007 - 13:27 #17
Ja - nu har jeg kørt CCleaner.

Men det har desværre ikke hjulpet på den hastighed jeg kommer ind på et site nå jeg åbner browseren første gang?
20. maj 2007 - 14:14 #18
... så må du også gerne 'fixe' ->
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = Ragnsells.local
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local

???
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2007 - 14:43 #19
Hej

Det troede jeg faktisk at jeg havde, men den vil ikke fixe dem. Det er som om den går igang men ikke bliver færdig?
20. maj 2007 - 14:59 #20
[20/05-2007 14:14:53] - har du 'fixet' disse ?
20. maj 2007 - 15:00 #21
Foreløbigt foreslag ->

Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
Explorer/IE/OE/shell/WMP
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2007 - 19:05 #22
Jeg kan ikke fixe:
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = Ragnsells.local
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = Ragnsells.local

Der sker ikke rigtig noget når jeg prøver.

Jeg prøver dial-a-fix.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2007 - 19:15 #23
Jeg prøvede det første link og det så ud til at virke, men det har ikke hjulpet på problemet med at det tager meget lang tid at komme ind på en side.
Avatar billede benneharli Juniormester
20. maj 2007 - 19:19 #24
Spammer lige :-$
Er din bærbare stadig tilknyttet domænet, eller ligger den bare i workgroup? (Hvilket ville være det korrekte)
Avatar billede benneharli Juniormester
20. maj 2007 - 19:20 #25
højreklik på "Denne Computer" på skrivebordet, og klik på computernavn
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2007 - 19:46 #26
Jeg ved ikke helt hvad du mener?
Det fulde computernavn er Anthonsen_T43.Ragnsells.local og der er kryds i medlem af domæne.
20. maj 2007 - 19:49 #27
... hvis du IKKE har forbindelse (On-Line) med Ragnsells så bør (=skal) den ikke være "medlem af domæne" !!!
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2007 - 20:08 #28
Det har jeg ikke. Kan jeg så bare flytte prikken til workgroup?
20. maj 2007 - 20:16 #29
Skrivebord - HøjreMusseTast på [Denne computter]
Fanen [Computernavn]
"Klik på skift for at omdøbe denne computter eller oprette forbindelse til et domæne" - og her vælge [Arbejdsgruppe] = Workgroup"

Altså VÆK fra tidl. Ragnsells domæne (som den jo forsøger at få kontakt til!!!)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2007 - 20:30 #30
Det er ikke godt nu - nu kan jeg ikke komme ind på den konto som jeg plejer at logge mig ind på :-(
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2007 - 21:30 #31
Hejsa

Ja du er ude i et lille problem lige nu.. og du skal IKKE forvente at komme ind med den bruger igen. Vi har så et par muligheder du lige skal prøve først.

Prøv at logge ind som Administrator (lad password være tomt) hvis det lykkeds at komme ind, så bliver du nød til at oprette en ny bruger på computeren.

Hvis det ikke lykkeds, så skal vi have slettet nuværende password, på administrator kontoen også prøve igen. på samme måde som ovenstående.. Hvis det heller ikke lykkeds så tror jeg kun der er en metode tilbage og det er forfra.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2007 - 22:16 #32
Æv - det ville jeg godt have vidst.

Jeg kan godt komme ind på computeren med en anden bruger - jeg sidder bare midt i et projekt og skulle have brugt den anden bruger.

Dvs. der er ingen måde jeg kan komme ind med den bruger igen?
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2007 - 23:08 #33
Måske men vil ikke garanter dig det.. så først ville jeg tage kopi af de dokuemtner mv som ligger under den bruger. når det er gjort kan du prøve at ændre passwrod også se om det hjælper.. ellers skal du slette brugeren også oprette den igen. men så er alt tidligere væk.
Avatar billede benneharli Juniormester
20. maj 2007 - 23:52 #34
Hej Ken... Længe siden ;-) Jeg er ikke på vej i seng, så hvis du/I skal videre siger du bare til. Ellers smutter jeg igen ;-)
Avatar billede kenp Novice
21. maj 2007 - 10:11 #35
Hej benne du må da godt klare den ;)
Avatar billede benneharli Juniormester
21. maj 2007 - 11:20 #36
--> ken
vi kan jo tage den sammen ;-)

--> anthonsen
har du stadig problemer?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2007 - 12:38 #37
Hej

Ja -> men jeg er ikke i nærheden af min computer før i aften.
Avatar billede benneharli Juniormester
21. maj 2007 - 16:12 #38
oki... lad hoere ;-)
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2007 - 19:29 #39
Hej - nu er jeg her. ALtså mit problem er nu, at jeg efter at jeg udført "20/05-2007 20:16:08" ikke har adgang til den profil jeg plejer at bruge.
Avatar billede benneharli Juniormester
21. maj 2007 - 19:46 #40
ok - kan du komme ind med administrator?
Avatar billede benneharli Juniormester
21. maj 2007 - 20:00 #41
hvis du hellere vil (det er lidt nemmere), kan du bruge min email der ogsaa er min MSN: benji@roswall.com
Avatar billede benneharli Juniormester
21. maj 2007 - 20:25 #42
naa, smutter hjem... er paa igen om 50 min
Avatar billede morten_d Nybegynder
01. juni 2007 - 12:07 #43
Hejsa ...

Bare lige for at tjekke, hvilket netværksudstyr har du stående? hvilken internetudbyder har du?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2007 - 11:42 #44
Hej

Jeg beklager jeg røg lidt ud. Jeg havde en opgave jeg skulle have færdig og valgte at droppe det hele.

Min forbindelse på den profil jeg bruger nu, som ikke er den jeg startede med fungere fint.

Jeg tænker at dele point mellem dr1_larry og benneharli hvis ikke der er nogen der har noget imode det?

Takker for hjælpen.
03. juni 2007 - 12:05 #45
Ping...
Avatar billede benneharli Juniormester
03. juni 2007 - 12:05 #46
kun hvis du mener du har kunnet bruge det til noget
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2007 - 22:20 #47
Hej

Jeg har faktsk et problem jeg ikke kan løse. Jeg kan ikke finde den pst (outlook) fil som jeg havde tilknyttet outlook på den user jeg mistede. jeg har søgt på c-drevet, men finder den ikke. Hvad kan der være sket?
04. juni 2007 - 23:15 #48
... søg OGSÅ blandt SKJULTE / SYSTEM filer ...
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2007 - 23:58 #49
Tak. Jeg fandt den :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 23:42 #50
Må jeg henvise til:

http://www.eksperten.dk/spm/792648