Avatar billede niklasnina Nybegynder
17. maj 2007 - 14:47 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

ntldr is missinf

Hvis man har købt sin computer med XP home edition installeret og ikke har en cd med XP,kan man så bruge en vilkårlig XP skive for at komme ind i konsollen og der rette problemet.Når man så har fået startet compureren op og løst problemet,hvad er det så lige for en mappe man skal kopiere over på en cd så man kan starte op en anden gang
Avatar billede skau Nybegynder
17. maj 2007 - 16:33 #1
start -> programmer -> tilbeh'r -> systemv;rkt'jer -> sikkerhedskopiering ... f'lg guiden /damn mit tastatur er ikke dansk
Avatar billede niklasnina Nybegynder
18. maj 2007 - 09:00 #2
Tak for dit svar,men jeg tror ikke du har forstået mit spørgsmål rigtigt.Problemmet er at jeg ikke kan starte computeren op fordi systemmet mangler en NTLDR fil,og da computeren er købt med XP HOME EDITION præ installeret har jeg ikke en CD med styresystemmet,Spørgsmålet går så på om det er muligt at bruge en anden CD med samme styresystem for at rette problemmet i genoprettelseskonsolen.Efterfølgende vil jeg så kopiere en CD så jeg ikke en anden gang havner i samme situtation og ikke kan starte
computeren.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
18. maj 2007 - 09:40 #3
Hvis du kan få fat i en skive med nøjagtig samme version, servicepacks og alt det der, så burde det være muligt at lave en repair, jeg kan ikke lige huske hvor omtalte fil ligger, men det burde også være muligt at kopiere den over!
Avatar billede skau Nybegynder
18. maj 2007 - 12:33 #4
Du skulle kunne gøre følgende:
Fra en anden pc kopierer du ntldr og ntdetect.com ud på en cd eller en memory stick

Derefter følg nedenstående:
Insert the Windows XP bootable CD into the computer.
When prompted to press any key to boot from the CD, press any key.
Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows.
Log into your Windows installation by pressing the "1" key and pressing enter.
You will then be prompted for your administrator password, enter that password.
Copy the below two files to the root directory of the primary hard disk. In the below example we are copying these files from the CD-ROM drive letter "E". This letter may be different on your computer.

copy e:\i386\ntldr c:\
copy e:\i386\ntdetect.com c:\

Once both of these files have been successfully copied, remove the CD from the computer and reboot.
Avatar billede siggithilde Nybegynder
23. maj 2007 - 04:12 #5
Følg rådet på http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm. Rul ned til afsnittet for Windows XP-brugere og følg vejledningen der.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
23. maj 2007 - 08:30 #6
Er det i orden at i deler pointene,da jeg syntes at svarene er nogenlunde ens.Hvis så smid lige et par svar.
Avatar billede skau Nybegynder
23. maj 2007 - 14:26 #7
Done - hvis det altså kløste problemet