Avatar billede bombur Nybegynder
17. maj 2007 - 14:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

C#: automatisk indsættelse af link tags om bestemte ord i tekst

Hej

Jeg har et forum og jeg har en hel række ord, som hvis brugerne indtaster dem, skal blive til links. Spørgsmålet er så hvordan jeg indsætter mine linktags omkring de udvalgte ord.

Problemer:
1. Ordet kan gå igen men i et længere ord som "tekst" eller "tekster", hvor den så skal søge på et hele ordet.
2. Mine tekster kan indeholde andre html-tags: "<b>tekst</b>". Så den skal altså også kunne finde ordet hvis den står midt i et tag i forvejen.
3. Eventuelle linieskift må ikke blive ødelagt.
4. Ved ikke om der er flere problemer, men dem her ødelagde min egen implementation.

På forhånd tak
Rune
Avatar billede bombur Nybegynder
17. maj 2007 - 14:43 #1
Ah ja
5. Der må ikke ændres på ordets sammensætning af store og små bogstaver, til gengæld skal der tjekkes case insensitive.
Avatar billede bombur Nybegynder
31. maj 2007 - 14:30 #2
Lukker