Avatar billede fennemet Nybegynder
17. maj 2007 - 10:56 Der er 7 kommentarer

Min PC døde og vil ikke starte igen

Hej
Min 3 mdr gamle pc er gået død.
Jeg sad og lavede ændringer i strømstyringsindstillingerne (uden at trykke på ANVEND). Så, mens jeg var nede under bordet for at se mærket på min UPS lukkede PC'en helt ned uden en lyd, så da jeg kom op igen stod skærmene (2 stk) og manglede signal.
Når jeg trykker på startknappen på PC'en sker intet - der er ingen kontakt overhovedet.

Den har ikke været koblet på internettet.

Hvad kan der være sket og hvad gør jeg?

mvh Svend
System:
CPU: Core2Duo E6600, LGA775
Bundkort: Asus P5W/DH/Deluxe, 975x, LGA775
Ram: Corsair TWIN 2x2048-6400C4, 2x1024 MB
Strøm: be quiet! Straightpower, 700w
Kabinet: Antec Performanve One P180
HDD: 2xMaxtor DM10 320 GB
Skærmkort: PNY Quadro FX1500, 256 MB GDDR3, PCI-E
Windows XP SP2
Avatar billede screem_brille Novice
17. maj 2007 - 11:05 #1
og din UPS er stadig tændt ? uden den er tændt får computeren jo ingen strøm.
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
17. maj 2007 - 11:08 #2
Du kom vel ikke til at rykke/trykke på noget da du ville se mærket på din UPS?
OG har du prøvet at slukke for strømmen, på den knap der sidder bagpå maskinen?
Avatar billede bphhm Nybegynder
17. maj 2007 - 11:09 #3
Prøv at køre udenom UPS'en.

Og så et dumt spørgsmål... er der tændt for strømforsyningen :-)
Avatar billede fennemet Nybegynder
17. maj 2007 - 11:54 #4
UPS kørte/kører - jeg trykkede ikke på noget. Efterfølgende har jeg genstartet UPS + reset samt tænd/sluk bagpå PC'en.

Jubiii: Uden UPS kører det. Så vidt så godt, men hvad kan der være sket med UPS'en?
Jeg skal have UPS på, da strømmen her på landparcellen dykker til under 190 volt indimellem - det har kostet en del ram tidligere...

UPS er: APC CS-500
Avatar billede heeris Nybegynder
17. maj 2007 - 12:01 #5
Check sikringen i UPS'en, den er sandsynligvis sprunget
Avatar billede bobber0001 Nybegynder
17. maj 2007 - 18:38 #6
Jeg har været ude for dette to gange før.

Den ene gang var problemet den ledning der kører mellem "tænd" knappen på kabinettet og motherboardet "hoppet af" på motherboardet.
Det er et lille stik med 2-4 ledninger i. Der står nok PWR_ON, PWR_BTN eller noget lignende på den.

Den anden gang var den lille stang man trykker ned på processor socketen "hoppet op"
Det skal siges, at det var på en socket PGA478.

Ellers en fed maskine du har dig ;)
Avatar billede bphhm Nybegynder
17. maj 2007 - 22:20 #7
Jeg ville checke alle eksterne ledninger om de sidder ordentligt.

Kører UPS'en hvis PC'en ikke er i?

Prøv med en lampe om det kører. Hvis du har et multimeter så prøv at checke spændingen.