Avatar billede magic_benja Nybegynder
16. maj 2007 - 22:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp: fra CMYK til Pantone Solid Coated

Hej derude,

Jeg har lige bestilt en Pantone farvevifte, men har desværre ikke modtaget den endnu og jeg har brug for at få 4 Pantonekoder a.s.a.p. - så jeg ville høre om der er nogle derude med en farvevifte der kan hjælpe en i nød?

Jeg har brug for følgende CMYK koder i Pantone Solid Coated koder.

C:88%, M:58%, Y:0%, K:0%
C:42%, M:12%, Y:0%, K:0%
C:2%, M:42%, Y:64%, K:0%
C:2%, M:14%, Y:30%, K:0%

Tak for jers hjælp - it's very much appriciated.
-Benja
Avatar billede flashnoob Nybegynder
16. maj 2007 - 23:38 #1
Hej
Ved at bruge Photoshop Color libraries, har jeg fundet frem til:
C:88%, M:58%, Y:0%, K:0% -> Pan 660 C
C:42%, M:12%, Y:0%, K:0% -> Pan 283 C
C:2%, M:42%, Y:64%, K:0% -> Pan 7410 C
C:2%, M:14%, Y:30%, K:0% -> Pan 155 C
Avatar billede flashnoob Nybegynder
17. maj 2007 - 13:18 #2
Tak for point ;)
Avatar billede magic_benja Nybegynder
17. maj 2007 - 14:35 #3
No worries mate (",)

Jeg har bare et hurtigt spm til dig ang. hvordan du har fundet Pantone koderne!
Du har indtastet CMYK-koderne i "Color Picker" og gået ind i "Color Libraries" og valgt Pantone Solid Coated?
Kan man altid gør sådan? Jeg mener vil det blive 100% præcist i forhold til, hvis man har en Pantonevifte hvor man kan slå farverne op i?
Nu er det ligemeget at det ikke bliver 100% korrekt denne gang, da det ikke gør så meget, men bare for at vide for fremtiden...

Ser frem til dit svar.

Cheers,
-Benja
Avatar billede flashnoob Nybegynder
17. maj 2007 - 14:47 #4
Ja, det er den måde jeg fandt farverne. Jeg har nemlig heller ingen farvevifte.
Photoshop vælger den pantonefarve der ligger nærmest de CMYK værdier du har indtastet i Color Picker, så på den måde er det præcist. Men en pantone farvevifte vil altid være mere pålidelig, da du så kan korrigere farven ud fra hvordan farven er i rigtigt lys og på det 'rigtige' papir :)
Avatar billede levil Nybegynder
24. maj 2007 - 16:57 #5
Jeg er ked af at sige det, men det er ikke helt korrekt.

Når du vælger at "oversætte" via Color Picker, så afhænger det utroligt med af dine "Color Settings". Hvis disse ikke er indtillet korrekt (under Custom CMYK), får du et forkert svar.
Mine "Color settings" er indstillet korrekt efter de gængse tryk-standarder og giver disse resultater:

1. = Pantone 660C
1. = Pantone 2707C
1. = Pantone 149C
1. = Pantone 7401C
Avatar billede levil Nybegynder
24. maj 2007 - 16:58 #6
Hovsa...

Sådan skulle det se ud:

1. = Pantone 660C
2. = Pantone 2707C
3. = Pantone 149C
4. = Pantone 7401C
Avatar billede magic_benja Nybegynder
25. maj 2007 - 18:45 #7
Okay levil

Tak for dine rettelser! Jeg vil korrigere dem!
He he... får min farvevifte i løbet af næste uge, så behøver jeg ikke at døje med ca. farvekoder! Lækkert!