Avatar billede neoman Novice
16. maj 2007 - 21:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL server express DB read-only for tilgang via web

Når jeg kører på localhost kan jeg fint skrive til Db'en - men hvis jeg kører via mit ip-nummer (og IIS), så får jeg en fejl at db'en er read only.

Det er tydeligvis et problem med rettigheder - og jeg har ikke den fjerneste anelse hvad jeg skal ændre og hvor.

Den connectionstring jeg bruger ser sådan ud
DataSource=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=C:\Websites\xxxxxxxx\mydb.mdf;Integrated Security=True;User Instance=True

er der noget der skal ændres her ?

Har googlet  uden større held. Jeg har Management Studio Express.
Avatar billede neoman Novice
16. maj 2007 - 23:22 #1
Problemet er løst puha - dette har MS ikke dokumenteret særligt godt for at sige det mildt !!!

Her er en step-by-step procedure for DotNetNuke

http://www.dotnetnuke.com/Community/Blogs/tabid/825/EntryID/1202/Default.aspx

Den virkede 100 % for mig (og nu kan jeg både tilgå DB'en localt og via web, skrive/læse, og uden at den brokker sig at den allerede er optaget - som før.
Avatar billede mainz Nybegynder
16. maj 2007 - 23:26 #2
Såvidt jeg kan forstå på din conn.string, så er det en trusted connection. prøv at gøre brugeren til db_owner (Security, logins ...)

Hvis du connecter med IP-nummeret fremfor instansen, skal du endvidere sørge for, at protokollen er åben, men det må den vel være, hvis du får at vide, at din database er read-only.
Avatar billede mainz Nybegynder
16. maj 2007 - 23:27 #3
Bah.. for langsom.. :-)
Avatar billede neoman Novice
16. maj 2007 - 23:34 #4
Tak for forsøget. Det jeg havde brug for, var en Idiots Guide to Taming SQL Express server, da jeg intet aner om databaser :) - og det fandt jeg.