Avatar billede plnky Nybegynder
16. maj 2007 - 19:54 Der er 1 løsning

Nokia Wireless Presenter

Hej.

Jeg kan se min computer med gennem min mobil og kan også godt overfører billeder og diverse. Men jeg kan ikke bruge det Wireless Presenter. Jeg har sat den til COM1 da det er den eneste port som gør program ikonet aktivt nede i proceslinjen... Den kan også godt finde min com, men den kommer op med denne fejlmelding:
Der kunne ikke oprettes forbindelse. Kontrollér, at Bluetoohenheden på pc'en er klar og prøv igen.

og ja den er klar..

Håber i kan og vil hjælpe mig
Avatar billede radion Nybegynder
06. juni 2007 - 23:05 #1
du skal lave en bluetooth server serielforbindelse

jeg fandt nedenstående der hjalp mig

I added another bluetooth serial port on COM10 then set Presenter (PC) to use COM10. I think the phone wouldn't connect because something else had locked my port. To add another bluetooth serial port (Windows XP SP2):
-> Start
-> Control Panel
-> Bluetooth Configuration
-> Local Services (this is for inbound connections, ignore the "Client Applications"
-> Add Serial Device (this will cause a few screens to pop up go through the new hardware found process...)
-> in the new window, give the title something like "Bluetooth Serial Port - Presenter".
-> make note of the COM Port listed here
-> uncheck the "Secure connection"
-> click "OK"

Now open up presenter and set it to the COM port you've just added (mine initially was COM10).

On your phone, go to the Presenter application and select your computer as the device to connect to and wallah! Hopefully that helps someone.

Thanks.
Dan.