Avatar billede mjayg Nybegynder
16. maj 2007 - 10:39 Der er 9 kommentarer

Gif = dårlig kval :s ?

Hej derude.. jeg har lavet et par banners i photoshop.. og dem har jeg sammensat i flash så de skifter mellem hinanden.. formater SKAL være gif.. og derved gemmer jeg det selvfølgelig som en animated gif fil.. men men men .. det bliver enormt dårlig kval ;s.. hvordan for jeg kvaliteten god ?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
16. maj 2007 - 10:54 #1
det er da dumt at importere animerede gif´er ind i Flash. Animér inde i Flash.
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. maj 2007 - 10:57 #2
Har du ikke Adobe ImageReady? Den kan godt sammensætte dine filer til animeret Gif.

Og der kan man vælge kvaliteten den skal gemme i
Avatar billede mjayg Nybegynder
16. maj 2007 - 10:58 #3
kragekjaer < Jeg importere ikke animeret gif ind i flash ?.. jeg har en masse billeder jeg animere i flash

Jo jeg har ImageReady. men kan sku ik helt finde ud af at bruge det animeringsværktøj i det.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
16. maj 2007 - 11:04 #4
slutter op om imageReady, læs hjælp i det program
Avatar billede mjayg Nybegynder
16. maj 2007 - 11:08 #5
hm suk.. er ik meget for at gå væk fra flash ;s.. det må da kunne lade sig gøre at lave en eller anden indstilling i flash så kvalen på gif bliver god
Avatar billede goose Nybegynder
16. maj 2007 - 12:24 #6
Hvis du bruger GIF, er du begrænset til 256 farver og kan som udgangspunkt kun anvendes til præsentationsgrafik og altså ikke fotos f.eks..

Hvorfor kan du kun bruge GIF?

/Goose
Avatar billede mjayg Nybegynder
16. maj 2007 - 12:32 #7
ye i know.. men opløsningen er helt uacceptabel. man kan stortset ikke engang se hva det forestiller og det kan ik være rigtigt..

det skal være gif fordi det er nogle reklame banners der skal bruges til en bannerkampagne hos et firma som ikke understøtter flash
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2007 - 00:01 #8
Så er der jo ikke nogen grund til at lave det i flash, hvis det skal bruges som animeret gif.
Avatar billede mjayg Nybegynder
21. maj 2007 - 08:17 #9
Nej man kan ikke andre programmer end flash og så gerne at der var en eller anden som havde en instilling til flash så gif kvallen blev ordentlig :9