Avatar billede mjayg Nybegynder
15. maj 2007 - 11:03 Der er 7 kommentarer

Hide tekst

Hej eksperter.

Jeg udtrækker en kort beskrivelse i form af tekst fra min database.. dette tekst er linkbart.. og jeg vil nu have den til at vise en "ny side" når man trykker på linket.. og alligevel ik.. for den skal jo egentlig bare HIDE de nuværende udtræk og vise fuld beskrivelse af den korte beskrivelse man har trykket på.. hvis i forstår ?
Avatar billede mjayg Nybegynder
15. maj 2007 - 11:07 #1
og lige for at tilføje.. så skal der ikke blot være ren tekst når man klikker sig ind under beskrivelsen.. så skal der også være en submit knap og et billede.. men det optimale må på en eller anden måde at blive på samme side også hide alle de første udtræk og vise kun det man har trykket på når man altså trykker.
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
15. maj 2007 - 11:10 #2
hvis du hiver det hele ud af databasen med det samme og skriver det på siden kan du jo "bare" bruge javascript til at gemme/vise udtrækkene..
Avatar billede phliplip Nybegynder
15. maj 2007 - 11:11 #3
Er det så ikke bare at bruge noget DHTML.. altså Nogen CSS / JavaScript der SHOW/HIDER den lange beskrivelse?

<script type="text/javascript">
<!--
function entrekantenstang() {
  document.getElementById('enkort').style.display = 'none';
  document.getElementById('enlang').style.display = '';
}
//-->
</script>
<div id="enkort"><?php echo $kort_beskrivelse; ?></div>
<div id="enlang" style="display: none;"><?php echo $lang_beskrivelse; ?></div>
<a href="java script:void(0);" onclick="entrekantenstang();">Vis lang</a>
Avatar billede mjayg Nybegynder
15. maj 2007 - 11:45 #4
jo det kunne nok godt bruges.. men du skal tænke på der er riiimelig mange beskrivelser..
Avatar billede phliplip Nybegynder
15. maj 2007 - 12:04 #5
Hvis du ikke vil loade beskrivelsen med det samme og ikke vil have en reload af siden. Så kaster du dig enten ud i noget AJAX eller en iframe som loader teksten
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. maj 2007 - 08:50 #6
Noget nyt?
Avatar billede mjayg Nybegynder
21. maj 2007 - 08:18 #7
har ik lige fået det afprøvet.. men kommer