Avatar billede wandel Nybegynder
15. maj 2007 - 10:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tids format i minus

Hej,

Hvordan får jeg excel til at accepterer et tids format i minus, f.eks. 05:00 - 10:00 = - 05:00 timer eller ændre det negative fortegn til positivt. Jeg skal beholde tids format i cellen, da en ændring medfører skævheder i timeregnskabet (0:30 bliver til 0,50).

Da jeg har brug for både at kunne vise ”positive” og ”negative” timer, har jeg forsøgt at stable en formel på benene der skulle kunne vende det negative fortegn til positivt og efterfølgende farve tallet rødt.

Mvh.
Christian
Avatar billede jkrons Professor
15. maj 2007 - 10:21 #1
Det nemmeste er at gå i Funktioner - Indstillinger. Fanebladet beregning. Sæt flueben i 1904-datosystemet.

Bemærk at har du datoer i dit regneark, vil de blive ændret. (Der lægges fire år og en dag til).
Avatar billede jarlskov Nybegynder
15. maj 2007 - 10:44 #2
Kan du ikke bytte om på rækkefølgen af tallene?
10:00-05:00 giver det du ønsker.

Ellers brug funktionen ABS()
Avatar billede jkrons Professor
15. maj 2007 - 13:29 #3
jarlskov-> Hvis du bruger ABS kan du ikke se om tiden er positiv eller negativ. Hvis du vender formlen, får de bare det samme, når det nye andet led er størst.
Avatar billede wandel Nybegynder
16. maj 2007 - 08:25 #4
jarlskov: Har brug for både positiv og negativ, så jeg kan ikke vende den :(

jkrons: Det virker helt perfekt. Tusinde tak :D Husk at sende mig et svar, så jeg kan godkende det.

Tak begge.

Mvh.
Christian
Avatar billede jkrons Professor
16. maj 2007 - 14:59 #5
Her er et svar :-)
Avatar billede wandel Nybegynder
21. maj 2007 - 08:31 #6
Tak : )
Avatar billede wandel Nybegynder
21. maj 2007 - 08:32 #7
argh...det gik ikke helt efter planen

Jeg undersøger lige hvordan jeg får dem ført over til dig.