Avatar billede jvt Nybegynder
15. maj 2007 - 09:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HTML signatur konverteret til tekst problem

Hejsa.

Jeg er af min letter perfektionistiske chef blevet stillet den opgave, at jeg skal finde ud af (og helst få rettet), hvorfor vores fine email signaturer får indsat ekstra linie skift, når mailen bliver læst i et text-mode mail program.

Signaturen består kun af tekst, der så er formateret med forskellige skrifttyper/størrelse/farver, altså ingen billeder eller andre effekter.

En signatur der ser ud som denne:

Navn
Stilling
Firmanavn
Adresse
Telefon
Mobil
Fax
Email

...bliver i et textmode mail program lavet om til:

Navn

Stilling

Firmanavn

Adresse

Telefon

Mobil

Fax

Email

Er det formateringen i Outlook der gør baladen når konverteringen sker, eller hos modtagerens email klient?
Avatar billede khauge Nybegynder
15. maj 2007 - 09:55 #1
Hvilket program har i lavet signaturen i? Typisk websideprogrammer som f.eks frontpage, laver det nummer der. kan afhjælpes ved at trykke Shift+enter i stedet for bare enter i programmet. signaturen skulle nu gerne være som du vil have den...
Avatar billede jvt Nybegynder
15. maj 2007 - 15:25 #2
Den er lavet i Outlook under Tools -> Options -> Mail Format -> Signatures

Jeg vil lige afprøve Shift + Enter tricket...
Avatar billede jvt Nybegynder
15. maj 2007 - 15:32 #3
KHauge:
Det lod til at virke med Shift+Enter.

Tak for hjælpen :-)