Avatar billede 9ki Nybegynder
15. maj 2007 - 04:35 Der er 3 kommentarer

fraps crasher wow

jeg har anskaffet mig Fraps 2.8.2 da jeg gerne vil optage mens jeg spiller wow. problemmet er at hver gang jeg sætter fraps til at optage crasher wow kort tid efter, jeg har prøvet at køre med den opløsning som fraps gerne vil have, men samme resultat.
kan det være harddisken som ikke er hurtig nok?
Avatar billede smplx Nybegynder
15. maj 2007 - 08:13 #1
Jeg er ikke sikker men ved selv efter erfaring at min egen også gør det og jeg tror ikke at det er min harddisk.... hvor mange ram har du ?
Avatar billede 9ki Nybegynder
15. maj 2007 - 14:03 #2
jeg har 2048 MB ram, har fixet det. fandt en guide via google, max opløsning som fraps kan tage er 1280x800 inde i spellet hvad dit skrive bord er er ligemeget. også få de nye grafik drivere -.-

ja så simpelt kan det være men tak for interessen smplx.
Avatar billede TheJoker Juniormester
20. juni 2007 - 05:07 #3
Ok har selv siddet med fraps og leget med det og har nu købt det.
Det der er med fraps som du siger selv er at du max kan optage i 1280x800 (widescreen) i full.
Eller 2560x1600 i half.
Dette er kun hvis du har free version.
Med en købt licensieret fraps, kan du optage 2560x1600 i full.
Men så kommer vi så til dine ram. Det er fuldstændig lige meget om du har 2-4-6-8GB ram. Det fraps bruger er CPU kraft hovedesagligt, dernæst grafikkort. Også hvor du optager den henne. (Det med og optage kommer jeg tilbage til)
Det som vil være optimalt er og have en Dualcore cpu.
Jeg kan fortælle dig om mine specs:
Dual core 6600
NVidia 7950 Gx2
Raptor 150 GB
Og en 500 GB WD.
22" Asus skærm 1680x1050
Well til og starte med er min Raptor delt op så jeg har 30 GB til windows, mit C: og resten til spil, mit D:. Min 500 GB hd har jeg til mine fraps.
Inde i spillet er ALT i max. selv AF og AA og jeg køre ca 25-45 fps afhængig hvor jeg er. Når jeg skal frapse fjerner jeg AF og AA for ellers tager det for meget!
Når jeg så har fjernet det kommer jeg ca på 50+ fps.
Inde i fraps sætter jeg så 50 fps (behøves ikke men så har jeg det) den optager alligevel i 25 så det lige meget med hvor meget man sætter den til. M.m du sidder med ældre spil så kan du sætte den højere. Nvm det.

Her kommer så tricket. Jeg optager fraps til mit E: drev som er 500gb hd'en så jeg tager den stress HD'en spillet er installeret på over til en der er "passiv" når jeg spiller. Første flaske hals.
Anden flaske hals er at jeg har Dual Core CPU der arbejder på fuld tryk med den ene core og den anden bruges til wow som ik behøver så meget. At man så har et kraftigt grafikkort gør det jo kun bedre for så taber man ik så mange frames jeg taber ca 10-15 når jeg så frapser. Måske 20-25 afhængig af fighten.

Men det du skal kigge på er dine specs på din maskine. Og om det er købt eller "trial" versionen du har. For hvis det er det så kan du max optage i 1152x864 (1280x800 widescreen) med den version.
Så håber det her hjælper lidt på dit spørgsmål.