Avatar billede hsm Nybegynder
14. maj 2007 - 21:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

GRUB starter ikke op

Hej eksperter

Efter tidligere opgraderinger af kernel under openSUSE 10.2 har jeg erfaret, at GRUB af årsager jeg ikke kan gennemskue bliver overskrevet.

For at komme uden om dette har jeg gjort det til en vane at genskrive MBR efter kernel opdatering. Det plejer at virke fint, men nu oplever jeg at men maskine kun kan starte op i Windows (det er en dual boot løsning).

Jeg kan via openSUSE installations DVD komme ind i Linux og genskrive MBR - men det hjælper ikke.
I boot værktøjet kan jeg godt se det rigtige setup - men både Windows og Linux.

Jeg har også prøvet at starte op i repair mode, men den foreslår kun en løsning uden Windows systemet.

Er der nogen der kan komme med et godt råd til hvordan jeg kommer videre?
Avatar billede double-g Juniormester
14. maj 2007 - 21:57 #1
Jeg har været ude for noget lignende efter et strømsvigt. Jeg endte med at starte via DVD'en og lod den reparere GRUB. Da jeg så fik startet SUSE på normal vis, gik jeg ind i YAST og tilføjede Windows manuelt til bootloaderen.
Avatar billede hsm Nybegynder
08. juli 2007 - 13:03 #2
Lukkes