Avatar billede stenmann Nybegynder
14. maj 2007 - 14:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning Proxyserver

Jeg har en server i Danmark på en dansk IP adresse (2 mbit), som jeg ønsker at bruge til eneste formål, at jeg fra udlandet kan surfe via denne server, og dermed få en dansk IP adresse.

Dermed kan jeg få adgang til hjemmesider som DR, Sputnik mv. hvor dette til tider er et krav at Ip er dansk, for at se indholdet.

Hvordan skal jeg opsætte denne server til dette formål? Det kan både være linux som Windows - jeg er åben for enhver løsning.
Avatar billede darrich Novice
15. maj 2007 - 15:27 #1
Der findes forskellige proxy programmer download, som du vil kunne brug af umiddelbart som er simple at sætte op.
http://www.youngzsoft.net/ccproxy/proxy-server-download.htm

Der skal to netkort i serveren.
Udfordring er så at den skal stå så den kan nås med trafik ude fra.

I internet Explorer (eller anden browser) skal du konfigurerer ip-adresse på proxy serveren under internetindstillinger, forbindelser, indstillinger
Avatar billede stenmann Nybegynder
15. maj 2007 - 22:40 #2
Ok, så dette software kan anvendes.

Hvorfor skal der 2 kort i serveren?

Den sidder på en adsl forbindelse, og får sin IP fra en router. Det er muligt at lave enten DMZ i routeren eller port forwarding, så de nødvendige porte mv. åbnes.

Indstillingerne i browseren på client computeren - er det det som hedder "LAN-indstillinger", hvor jeg skal indtaste den WAN IP, hvor serveren befinder sig?

Er det så i feltet "proxy server til LAN", som jeg udfylder med severen IP?
Avatar billede darrich Novice
16. maj 2007 - 15:30 #3
Normalt sidder en proxy i mellem LAN og WAN, så det er lidt specielt det du vil, men burde sagtens kunne laves.
Serveren skal agere router for at du får en lokal dansk ip. Det kræver to netkort.
Du skal ramme det ene netkort (ind) via din browser, og det andet (ud) er så proxy serverens forbindelse til internet.

Ja det skulle være den.

Alternativt kan du overveje at lave en dialup forbindelse direkte til din server, og gå den vej på dansk net.

Håber det hjælper dig på vej.