Avatar billede aurum Nybegynder
14. maj 2007 - 10:14 Der er 4 kommentarer

Powerpoint - vise samme tekstboks på ALLE slides

Jeg har et slideshow på 57 slides, hvor det hele bliver vist automatisk ved hjælp af timing.
Jeg vil gerne have mulighed for at kunne vise en textboks, som bliver vist på ALLE slides uden at jeg behøver sætte tekstboksen på alle slides.
Kan det lade sig gøre? Jeg kan ikke selv finde muligheden i powerpoint :-(
14. maj 2007 - 10:28 #1
Ved at indstte et objekt på en masterside, kan indholdet blive vist på alle dias. Du finder mastersiderne ved at vælge:
Vis->Master->Diasmaster
Avatar billede aurum Nybegynder
14. maj 2007 - 10:46 #2
Ja, lige den vil jeg bare gerne udenom, for problemet er, at billederne på min præsentation fylder hele siden. Dvs tekstboksen skal kunne lægges sig ovenpå billedet. Og det kan tekstboksen ikke, hvis jeg tilføjer den i masteren.
Men tak for svaret ellers ;-)
Avatar billede supertekst Ekspert
14. maj 2007 - 10:49 #3
Måske via VBA - men hvad skal tekstboksen anvendes til?
Avatar billede aurum Nybegynder
14. maj 2007 - 10:54 #4
Powerpointen bliver vist på en tv-skærm i vores reception.

Ind imellem har vi brug for tekstboksen til at skrive 'Velkommen osv...', hvis vi får besøg 'udefra'.