Avatar billede tdh1309 Juniormester
12. maj 2007 - 23:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forskel på high speed og andre memory kort?

Hej

Jeg har købt Sony cybershot kamera og skal jo så bruge noget lagerplads.

Jeg skal have et pro dou microcard, og er blevet opmærksom på at disse fås i forskellige kvaliteter.

Jeg kan se at higspeed modellerne er ca. 100,- kr. dyrere for to gigabyte. Er forskellen på higspeed og en almindelig model væsentligt, eller er det et fint sted at spare lidt penge?

Andre gode råd omkring indkøb af memorycard modtages naturligvis gerne. Eksempelvis er jeg i tvivl om jeg skal gå efter et mærkevare produkt (SONY), eller om det er irrelevant!

Er der forskel på Pro duo modellerne, fx model III og så High speed, som der er nogen der hedder? Så vidt jeg kan se er high speed lidt dyrere?

Mvh Thomas
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
24. juni 2007 - 05:44 #1
Der er væsentlig forskel på hastighederne af kortene, og det anbefales at købe de lidt dyrere kort til digitalkamera. Hastigheden spiller ind på hvor hurtigt kameraet gemmer billedet, og derved tiden der går, inden du kan tage næste billede. De langsomme kort kan godt tage adskillelige sekunder, og det er altså virkelig irriterende.

Der ER forskel de forskellige producenter, men om mærkevarerne er bedre ved jeg ikke. Tit betaler man jo for navnet. Der må være nogle tests på nettet, prøv at gogle lidt...
Avatar billede tdh1309 Juniormester
12. september 2008 - 21:20 #2
Kom med et svar - så du kan få dine points.
Undskyld den meget meget lange svartid
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
13. september 2008 - 18:15 #3
Bedre sent end aldrig :-)