Avatar billede christrup Nybegynder
11. maj 2007 - 13:48 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Rippe dr netradio

nu får jeg sikkert hugget hovedet af, men jeg synes det kunne være fedt at rippe electronica-radiostation hos dr.

det skulle være lovligt til eget brug ifølge kulturministeriet (men ikke ifølge dr)?

det virker som om streamen er låst eller jammet på en elelr anden måde - kan ikke få hverken stationripper eller spd-multimedia til at fungere.

spiller jeg netradioen i fx. winamp via et direkte link kommer metadata ikke med (kunstner og titel)

det må sgu da være muligt at rippe dr?
Avatar billede christrup Nybegynder
11. maj 2007 - 13:50 #1
helst i adskilte tracks med titel og kunstner ""til brug i sommerhuset eller bilen""
Avatar billede bphhm Nybegynder
12. maj 2007 - 08:20 #2
Jeg er ikke med på hvad du vil? Der er jo tale om live streams?
Avatar billede langbein Nybegynder
13. maj 2007 - 22:31 #3
La webradia streame på vanlig måte slik at den danner et analogt hørbart/spillbart signal. Bruk Audacity til å ta opp dette. Legg på metatags ved hjelp av Audacity og konverter til mp3 ved hjelp av Audacity + Lame.
Avatar billede langbein Nybegynder
13. maj 2007 - 22:32 #4
Avatar billede langbein Nybegynder
13. maj 2007 - 22:34 #5
Avatar billede langbein Nybegynder
13. maj 2007 - 22:37 #6
Det virker slik at Audacity utfører opptaket. Når du skal konvertere til mp3 så vil Audacity spørre etter lame.dll fil eller noe slikt. Da må du også ha lame liggende på pc. Du må fortelle Audacity hvor lame filene ligger, og så kjører det resterende automatisk. .. og resultatet blir som oftest meget bra.
Avatar billede langbein Nybegynder
13. maj 2007 - 22:39 #7
På denne måten så ripper man egentlig ikke den digitale strømmen, vil jeg mene, man tar eller opp et analogt signal, som så blir konvertert til digitalt mp3 signal, tror jeg.
Avatar billede christrup Nybegynder
14. maj 2007 - 02:46 #8
takker takker