Avatar billede cl0babz Nybegynder
10. maj 2007 - 22:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XP installations problemer

Hey folkens

Jeg har her i dag faktisk fået ny computer, men har valgt at beholde min harddisk (en Barracuda 120gb).. Jeg har så valgt at formatere for at få en frisk omgang XP på den..

Problemet er at når jge har lavet mine drev (laver altid 3 drev på min hdd) og så for formateret og lagt instalations filer ind og så rebooter den, så får jeg denne besked når den vil boote

"Windows could not start because of a computer disk hardware
configuration problem.
Could not read from the selected boot disk. Check boot path
and disk hardware.
Please check the Windows documentation about hardware disk
configuration and your hardware reference manuals for
additional information."

Her står den så bare :/

Jeg har selv et par idéer til men har virkeligt ingen anelse:
Jeg har måske sat forkert sata stik i.. har 4 sata indgange of har sat mine 2 stik (dvd-drev og hdd) i 1 og 3.. Er der nogen forskel?

Det kan også godt være nogle BIOS opsætning, og kan lige fortælle jeg har et Gigabyte DS3 rev 3.3..

Når jeg bare sætter xp cd'en i så når man skal trykke "boot on disk" så slukker mit tastatur og jeg kan ikke trykke på noget hvilket får den til at starte op på hdd.. (som jo ikke virker).. Derfor piller jeg mit sata stik til at tvinge den til at boote på CDen.. Kan det være den måde jeg ødelægger det?

Nogen forslag? Er på bar bund, sys jeg har prøvet så meget nu!
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2007 - 22:19 #1
BIOS og sæt den til at understøtte USB legacy devices så kan du ttrykke på en tast når du bliver bedt omm det
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 22:22 #2
du skal muligvis have angivet en SATA driver dertil.
Avatar billede cl0babz Nybegynder
10. maj 2007 - 22:45 #3
Det var sgu det der skulle til.. Ikke andet end at få aktiveret USB portene :S

Opret svar for point john stiger..
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2007 - 23:01 #4
:)