Avatar billede up2nogood Nybegynder
10. maj 2007 - 14:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forhandlerhjælp

Jeg er ved at prøve kræfter med en forhandlerhjælpefil. Jeg kunne tænke mig at lave en Wordfil/PDF med en afsnit om forskellige nøgleord. Jeg vil så kalde hjælpefilen på samme måde som F1 virker i C5.
Jeg har prøvet med en PROCESS #PROC_HlpRun File=Minwordfil.doc Word=nøgleord
Men jeg får en fejltekst der siger det ikke er en del af denne Windowsversion...

C5 er version 4.0 SP1
Avatar billede mariaf Juniormester
10. maj 2007 - 18:29 #1
Vi talte med Microsoft på et tidspunkt fordi vi gerne ville have hjælpen til vores modul lagt ind i den rigtige hjælpefil, men det kan man ikke. Man kan lave en ny genvej, der så søger på netop det dokument, du vil åbne - her ville jeg nok kigge i hvordan C5 som standard åbner et dokument i dokumenthåndteringen.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
10. maj 2007 - 18:58 #2
Hvis man har en beskrivelse på 20 sider, så er det jo ikke helt super at få åbnet på startsiden. Så vidt jeg ved kan man ikke få dokumenthåndteringen til at søge på et bestemt ord?
Avatar billede mariaf Juniormester
10. maj 2007 - 19:29 #3
Nej, man kan ikke søge på bestemt ord - vi opgav og lavede nogle handy kvik-manualer på papir/pdf, men det må kunne lade sig gøre på en mere fiks måde.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
10. maj 2007 - 19:50 #4
Jeg tror adobe reader kan åbnes med et kald på en bestemt side.
Acroread /a page=5 file.pdf åbner file.pdf på side 5. Det må kunne bruges...
Avatar billede up2nogood Nybegynder
10. maj 2007 - 19:51 #5
Jeg lukker og slukker, da andre svar ikke synes mulige...
Avatar billede tietgen Nybegynder
14. maj 2007 - 10:36 #6
Hvis en løsning kunne være at kombinere C5's egen hjælpefil med dine oplysninger (sider) eller erstatte C5's hjælpefil udelukkende med dine tekster så kan det faktisk godt lade sig gøre i en .chm-fil.

Det kan gøres ved at anvende flere programmer.

Jeg har stor glæde af at kombinere mine Word, Acrobat (PDF) i C5's hjælpefil - kan vælge at have det hele i en .PDF-fil og udelukkende benytte dene eller konvertere denne til en .CHM-fil fx c5help.chm og evt. omdøbe den originale C5-hjælpefil.

Jeg tager som hovedregel udgangspunkt i PDF-formatet det syntes jeg er nemmest der findes sikkert flere måde at gøre det på, men det er nu blot min arbejdsgang. Jeg har derfor brug for at få konverteret c5help.chm om til PDF, det gør jeg ved hjælp af programmet: "CHM To PDF Converter PRO"

Så har jeg herefter hele C5 hjælpefil i en stor PDF - her kan jeg så slette, supplere, flytte rundt, erstatte som jeg har lyst, så PDF-filen får lige den struktur jeg ønsker. Herefterskal jeg have lavet det hele om til en stor samlet .PDF-fil/.chm-fil det gør jeg ved hjælp af programmet: PDF2CHM eller Adobe RoboHelp 6.0 og det smarte er at den arver hjælpefilens originale nøgleord hvor disse kan suppleres med egne nøgleord.

Det kan fx være jeg har suppleret med et kapitel om ODBC og der har jeg så oprettet mine egen nøgleord som gerne skal suppleres de øvrige nøgleord så de i fællesskab udgør nøgleordene.

Til sidst navngiver jeg filen: c5help.chm og placerer den i C5-mappen. Så er det den nye hjælpe-fil som starter når der tastes F1. Så er det den tilrettede hjælpefil der starter fx med en kombination af den originale hjælpefil suppleret med mine egne tilretninger. Så måske kan der være hjælp at hente i programmerne:

1: CHM To PDF Converter PRO
2: PDF2CHM
3: Adobe RoboHelp 6.0 (understøtter ikke Office 2007 pt. men tidligere versioner, OK)