Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
09. maj 2007 - 15:27 Der er 11 kommentarer

Operation X - Narret til porno

Er det muligt, lovligt, at downloade Operation X - Narret til porno afsnittet?
Avatar billede flope Nybegynder
09. maj 2007 - 15:33 #1
Hvis det har været i vist i TV'et, så er det selvfølgelig lovligt

Skal ikke kunne sige hvor det kan hentes. Evt. prøv programmet DC++
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
09. maj 2007 - 15:37 #2
Synes ikke jeg kan finde det med f.eks. eMule.
Er det virkelig lovligt, at hente alt som har været vist i tv'et?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
09. maj 2007 - 15:40 #3
> Hvis det har været i vist i TV'et, så er det selvfølgelig lovligt
Det var da godt nok en interessant påstand, som i hvert fald ikke synes at stemme overens med den udgave af ophavsretsloven jeg har læst. Har du belæg for hvad du siger?

> Er det muligt, lovligt, at downloade Operation X - Narret til porno afsnittet?
Et lovligt download har jeg ingen kendskab til, men du kan formentlig købe dig adgang til at streame udsendelsen på http://sputnik.tv2.dk/
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
09. maj 2007 - 15:56 #4
Jeg var også meget i tvivl om et var lovligt eller ej.
Men jeg kigger lige på sputnick en gang :-)
Avatar billede andreas-p Nybegynder
09. maj 2007 - 16:28 #5
Når det har været vist i TV, så har man jo haft mugligheden for at optage det på en DVD eller VHS. Så på sin vis burgte det vel næsten at være lovligt.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 16:49 #6
Du kan også brænde dvd film, din bil kan køre 200 mm, derfor er det ikke lovligt.Det er jo heller ikke lovligt at lave en kopi af ringenes herre fordi den har været vist i TV ;)

Du finder det nok ikke på sputnik da det er et DR program du leder efter. Søg på DR.DK. Mit forslag vil være at kontakte DR, mange af deres dokumentarer kan lånes på amts centralen med henblik på undervisning. Du kan jo høre dem ad omkring dine muligheder for at få en lovlig kopi, tror det er den sikreste løsning :)
09. maj 2007 - 17:41 #7
"...Operation X er et dokumentarprogram på TV 2,..."
http://da.wikipedia.org/wiki/Operation_X
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 17:48 #9
my bad, sorry
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2007 - 18:08 #10
så ring til tv2 og spørg om en lovlig kopi
Avatar billede strych9 Praktikant
09. maj 2007 - 21:19 #11
Du kan formentlig låne det på biblioteket, men med den klausul at du skal sidde i et dertil indrettet rum på selve biblioteket og se det. Hvis du er virkelig desperat efter at se det, så er det jo en mulighed.
Jeg skal sige at det kun er DR's programmer som du har RET til at se på denne måde, men med TV2 kan det være anderledes siden det er en reklamefinancieret kanal.