Avatar billede ninjadall Nybegynder
08. maj 2007 - 22:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

~f1d055.tmp

Hej Eksperter

Jeg har netop købt 2 spil hvor Microsoft Game Studios har været med inde i udviklingen. De 2 spil er: Freelancer og Rise of Nations.
Jeg har installeret begge spil, men da jeg vil starte dem, sker følgende:
Computeren tjekker om det er den originale Cd jeg har i drevet (Ved dette, da jeg forsøgte at starte det forkerte spil og fik en fejlbesked om at indsætte den korrekte cd).
Herefter kommer et billede med spillets logo.
Såvidt alt efter bogen, men herefter sker der ikke mere...

Jeg går i min Task Manager (Ctrl-Alt-Del) og ser på mine aktive processer (ikke åbne programmer, for dem har jeg ikke nogen af). Det respektive spil's .exe fil kører, men derudover kører en proces i filen "~f1d055.tmp". Denne proces bruger mellem 80 og 98 % af min CPU kapacitet... Hvis jeg stopper en af de 2 processer, lukker den anden proces også.
Jeg har også forsøgt at lade processerne løbe, i håbet om, at det var en første gangs et-eller-andet. Men efter 26 timer, kørte processen stadig, og spillet var ikke startet endnu.

Jeg har googlet filnavnet og fandt følgende forklaring på et amerikansk site:

the temp file in question is a digital rights management program from a company called Macrovision they are the people who make the installer wizard that microsoft uses to install its programs the file is some kind of clean up file that checks to make sure you are using a legal copy of the program but for some reason it is causing major disruptions in all sorts of programs especially games.

Desværre stod der intet om, hvad man kan gøre ved problemet.

Er der nogen der kan hjælpe mig???

Det høje antal point, da jeg ellers lige har spildt 250 DKK...

På forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
09. maj 2007 - 23:05 #1
Se evt. her http://www.whatsrunning.net/whatsrunning/QueryProcessID.aspx?Process=10075
Der kan du køre diverse skanninger som måske kan hjælpe.

Har du i øvrigt prøvet at disable firewall og virusscanner?
Kan nogen gange hjælpe...
Avatar billede ninjadall Nybegynder
25. juni 2007 - 23:02 #2
Har nu selv fundet ud af denne...
Det er åbenbart et "program" der bruges til at undersøge, om det er den originale udgave af programmet (hhv. den originale cd). Af en eller anden årsag var dette program gået amok på min puter.
Har geninstalleret Xp, og nu virker det fint. Flot Bill G...
Avatar billede ninjadall Nybegynder
25. juni 2007 - 23:02 #3
Lukker tråden