Avatar billede superduperluper Nybegynder
08. maj 2007 - 15:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Boot via keyboard

Jeg kunne godt tænkte mig at få min computer til starte op ved at jeg blot skal klikke på en tilfældig knap på mit tastatur. Jeg ved det kan lade sig gøre, og man burde kunne sætte det op i bios, jeg synes bare ikke at kunne finde det i min bios. Nogen som kan hjælpe? findes der evt. et program man kan køre fra windows?
Avatar billede jps6kb Novice
08. maj 2007 - 15:23 #1
Du skal være opmærksom på, at ikke alle maskiner understøtter det. Så måske det ikke er muligt på din PC.
Avatar billede superduperluper Nybegynder
08. maj 2007 - 15:29 #2
Ja det er jo muligt.. :)
Måske understøttes det slet ikke på en bærbar? Jeg har en Zepto Znote 4200
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. maj 2007 - 15:31 #3
se efter -wake up on keyboard..sikkert under power managment
Og under keyboard, .. er det tit at man kan stille det en lille kode, feks. ctrl+F1
Så det kan være du skal aktivere det, 2 steder.O)
Avatar billede rh3985 Nybegynder
08. maj 2007 - 20:43 #4
Du er vel nød til at sætte computeren i dvale eller standby, for at bruge dit
tastatur til wake up. Du kan da ikke starte fra slukket med tastaturet.
Avatar billede rh3985 Nybegynder
08. maj 2007 - 23:20 #5
Der findes dog bundkort som i bios cmos indstillingerne har en "keyboard power on",
men det kræver vist, at keyboardet har en "Power key".
Avatar billede superduperluper Nybegynder
09. juli 2007 - 19:08 #6
:(