Avatar billede p_r Nybegynder
08. maj 2007 - 13:26 Der er 6 kommentarer

"Hardcoded site"

Nogen der ved, hvad det betyder, om et site er "hardcoded" og i så fald hvordan man kan se det?
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. maj 2007 - 13:28 #1
Et hardcoded site er statisk. I modsätning til dynamiske sider der mange gangen henter data fra en database. "Löst", kan man vel sige at sider med endelse HTML er hardkodede. Men ingen regler uden undtagelser.
Avatar billede p_r Nybegynder
08. maj 2007 - 13:33 #2
Ok, så det at den ender på html (altså hvis man går ind og ser i kilden?) er som udgangspunkt den eneste måde man kan se det på?
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. maj 2007 - 13:48 #3
Ender siden på ASP, PHP, ASPX osv er den formodentlig dynamisk (men absolut ikke nödvendigvis).
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. maj 2007 - 13:51 #4
Men normalt ville jeg nok bruge ordet hardcoded til små kodestumper. "At man hardcoder en värdi i stedet for at hente den dynamisk".
Avatar billede p_r Nybegynder
08. maj 2007 - 13:59 #5
Ok, tak for svaret:)
Avatar billede p_r Nybegynder
01. december 2008 - 20:53 #6
Ved godt at det er lidt lang tid siden, men vil du ikke skrive et "svar" så jeg kan afslutte spm?