Avatar billede wise Seniormester
07. maj 2007 - 13:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ekstra bruger i en freebsd VPN

Hej Guys

Jeg er rutineret linux (Debian) mand, men er helt grøn med FreeBSD.

Her på mit nye arbejde har vi en freebds firewall, hvortil der kan laves indgående VPN (via den indbyggede klient i winxp).
Vi ville gerne have nogle flere brugere på denne vpn løsning. Jeg kan se at det IKKE er det sædvanlige password for brugerne som anvendes, så jeg går ud fra at der findes en seperart brugertabel for vpn - eller måske blot seperart pw.
Men jeg kan simpelthen ikke se hvor de sættes.

Etc/ppp/ ser ud til at være omdrejningspunktet for mange løsninger, men der findes kun én fil
/etc/ppp/ppp.conf
men den ser ud til at være en standard fil til modem, hvor der stadig står "USERNAME" og "PASSWORD".

Jeg har prøvet at greppe i /etc/ med en kendt vpn bruger efter andre konfigfiler men uden held.

Alle input er velkomne
Avatar billede m_soender Nybegynder
08. maj 2007 - 00:01 #1
nu nævner du ikke lige hvilken VPN server i bruger, men lidt hurtig googleing kom denne side frem: http://www.section6.net/wiki/index.php/Setting_up_a_PPTP_VPN_server_in_FreeBSD

ca. 2/3 nede er der lidt om bruger opsætning. Hvis det ikke lige er den løsning i bruger på dit arbejde så prøv at søg efter "FreeBSD VPN server" på google
Avatar billede wise Seniormester
08. maj 2007 - 09:55 #2
Perfekt, borset fra at den lå under /usr/local/etc/mpd/ var det præcis det som løste det for mig....

Tak, smid et svar

mvh
Lasse
Avatar billede m_soender Nybegynder
08. maj 2007 - 15:53 #3
svar