Avatar billede ricki Nybegynder
06. maj 2007 - 20:32 Der er 5 kommentarer

Program der checker en mailbox og sletter spam-mails

Jeg er på jagt efter er program der kan logge ind på min mailbox POP3, IMAP eller direkte i mailfilen på serveren, og slette alle spammails som bliver kategoriseret via de kendte spam-lister.

Jeg har forsøgt at søge lidt på Google men kan ikke finde de rette ord at søge på.

Ideen er at jeg på min Linux maskine vil sætte et cron job op til at køre dette job med et interval (måske hver time). Programmet logger sig så ind i min mailbox og sletter alle de mails den mener er spam. Det betyder så i de fleste tilfælde at jeg slipper for at skulle se eller hente disse spammails.

Jeg gider ikke have en af disse mange mail-proxy eller plugin's til klienten, det skal kunne gøres via serveren.
Jeg er ikke selv herrer over mail-serveren, så programmet skal kunne køres fra en anden server på samme netværk.

Håber der er nogen der kender til et sådan program.
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 20:51 #1
mailwasher uden tvivl ;)
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 20:52 #2
arhh, så lige det var til linux, der virker ovenstående ikke (det er til windows)
Avatar billede ricki Nybegynder
06. maj 2007 - 21:21 #3
Den havde jeg også selv været forbi i min søgen efter jeg skrev dette indlæg.
Ellers tak, du har ikke andre ideer?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. maj 2007 - 23:35 #4
Hvad med "falske positiver"? Har du overvejet havd der vil ske, hvis der bliver sendt en mail til dig, som er god nok, men dit filter mener at det er Spam. Når du har et program der sortere mail/spam fra, risikere du at det sletter en mail, du gerne ville have haft.
Jeg vil i stedet foreslå at mailen tagges i subject, så du i dit mail program kan sortere de mails fra der har den tag du har givet dem.

Nu spørger du sikkert om jeg kender sådan et program, men der må jeg blive dig svar skyldig.
Avatar billede ricki Nybegynder
07. maj 2007 - 22:03 #5
Det har jeg også overvejet, men jeg ville lade det stå åbent, da det ikke er det vigtigste for at finde ud af om der er nogen der kender et sådan program som jeg søger.

Jeg er selv faldet over spamcrusher og imapassassin begge på SourceForge.net, men har ikke lige fået kigge nærmere på dem, blot fået dem downloaded. Tror umiddelbart at jeg ud fra beskrivelserne vil sætte mine penge på imapassassin, men nu får vi at se når jeg kommer igang med at prøve dem.

Er der nogen der har nogle erfaringer med disse to så høre jeg det gerne.