Avatar billede appel Novice
04. maj 2007 - 11:51 Der er 14 kommentarer

Opsætning af egen SMS gateway

Hej

Jeg overvejer at opsætte egen SMS gateway server.

Til dette vil jeg høre om der er nogen på Eksperten der kender til hvilke omkostninger der er forbundet med dette?
Følgende antager jeg der skal betales:

1. abonnement til teleoperatør (for at få et nummer)
2. pris pr sms der sendes fra gatewayen (aktuelle priser vil jeg meget gerne høre om)
3. drifts og oprettelse omkostninger til selve serveren

Jeg glæder mig til at høre om der er nogen der har erfaringer med ovenstående.
Avatar billede cybermike Nybegynder
08. maj 2007 - 17:57 #1
Vi har regnet på det, det koster cirka 250.000kr om året per indgående telefonnummer, du skal være velkommen til at ringe til mig på 70 220 627, inden for alm. arbejdstid.

http://mc-solutions.dk

/ Mikkel
Avatar billede skcvg Nybegynder
09. maj 2007 - 12:06 #2
Jeg lavede en løsning for et par år siden. Du skal have et mobil-modem (det kostede et par tusinde), have et sim-kort til mobil-modem, samt en lille PC, som kan styre modemet.

Jeg brugte løsningen i 3 år, og det kostede vel 4 tusinde over de 3 år (incl moms og strøm).

Nu ved jeg ikke præcis hvad du skal bruge det til, men det er så mine erfaringer. Du skal selvfølgelig selv opsætte softwaren - se http://www.kannel.org/

Tingene fungerede 100 % tilfredsstillende hos mig - men som sagt ved jeg ikke hvad du skal bruge det til (mit system kunne vel klare et par sms pr sekund)
Avatar billede skcvg Nybegynder
09. maj 2007 - 12:09 #3
Men du kan også finde en udbyder af sms-gateway på nettet. Jeg kan ikke forstille mig, at det koster mere end et par tusinde i oprettelse, samt lidt pr sms.
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
29. juni 2007 - 16:37 #4
Hej Appel.
Jeg kan levere en billig online løsning til dig som i hvertfald ikke kommer op på de 250.000 som andre fortæller om.

En ca pris på oprettelse er 8000 inkl. et keyword på mediekoden 1231.
Og så en månedspris på 800 kr.
SMS'er koster 26 øre pr. stk. og du får mulighed for at følge udviklingen og kan tildele medarbejdere og kollegaer sms'er via kontosystem.

du er velkommen til at skrive på jonas.jersborg@mymcd.dk så vi kan finde en billig løsning :)
Avatar billede keysersoze Guru
29. juni 2007 - 16:44 #5
så for 8000 kan man få sin helt egen gateway og ikke bare en adgang til en gateway?
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
29. juni 2007 - 16:51 #6
nej gateway adgang :)
det er det nemmeste og billigste og mest driftsikre.
Avatar billede keysersoze Guru
29. juni 2007 - 16:54 #7
måske - men det var ikke det spørgsmålet gik på
Avatar billede coderdk Praktikant
29. juni 2007 - 18:21 #8
"En ca pris på oprettelse er 8000 inkl. et keyword på mediekoden 1231.
Og så en månedspris på 800 kr.
SMS'er koster 26 øre pr. stk. og du får mulighed for at følge udviklingen og kan tildele medarbejdere og kollegaer sms'er via kontosystem."

Det var da i øvrigt vanvittigt dyrt! Du bruger Unwire kan jeg se, og deres priser er ca. 5.000,- i oprettelse, 300,-/md og 0,25 kr pr. sms og ubegrænsede mediekoder.
I lader til blot at være nogle fordyrende mellemmænd - Meget bedre at gå direkte til Unwire :P
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
29. juni 2007 - 18:25 #9
jeg har i dag fået de nye priser fra unwire som et steget. derfor de priser jeg har. jeg tjener 1 øre pr. sms besked efter moms og 100 kr. i abbonement om måneden . og der er ikke længere ubegrændsede mediekoder.
Avatar billede panzer Nybegynder
15. januar 2008 - 16:23 #10
jeg tilbyder en gateway løsning til 99 kr. pr. måned. Den er direkte koblet op til de danske teleselskaber og et enkelt tysk selskab. Du kan sende i hele verden, og understøtter modtagelse og afsendelse af MMS i danmark.

Jeg benytter shortcode 1220 og 1277.

Du kan læse mere på www.smspr.dk/?Page=Produkter/SMS_Gateway

eller ringe til mig på 51 92 50 89
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. januar 2008 - 00:44 #11
Så i et tidligere ind at der var en udbyder som tager 24 øre pr. SMS, der er ingen oprette eller månedligt gebyr.

Nogen som kender denne udbyder?
Avatar billede danielss Nybegynder
16. april 2008 - 13:28 #12
Hej

Jeg kan anbefale Hardwired.dk - Intet oprettelses gebyrer og ingen månedlige gebyrer. Det koster 24 øre(mener jeg) at sende en sms og hvis du vil overtaksere er der også super udbetalingsprocent. Det koster ikke noget at modtage en sms. Du får et gratis keyword med # foran, og hvis du vil have dit eget uden #, koster det 300 kr. om året, så det er ikke så galt.

Kundeservice er super og svarer samme dag, som regel indenfor et par timer.

Jeg har brugt dem i et halvt år snart, og de har ikke været nede en eneste gang.
Avatar billede appel Novice
13. juli 2014 - 16:24 #13
Skriv et svar så jeg kan lukke
Avatar billede JoergenPoulsen Nybegynder
12. august 2014 - 08:21 #14
Tag og giv Søren fra Inmobile et kald. Det har været en god oplevelse for mig at springe over til dem.
http://www.inmobile.dk/