Avatar billede tnla Mester
03. maj 2007 - 08:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Driver til kamera

Jeg har et Fujifilm ix-30 digitalkamera, men computeren kan af uvisse grunde ikke få øje på "flytbar disk" drevet længere. Jeg installerede driveren på Win 98 og skiftede senere til XP uden problemer mht kameraet, men selve CD'en er kun til 95/98/Me/2000, så jeg kan ikke bare geninstallere (har prøvet og det virker ikke)

Som foreslået her:

http://www.eksperten.dk/spm/692562

har jeg tjekket camera-drivers.com og driverguide.com, men førstnævnte er ikke til XP, og driverguide er umulig at oprette en profil på. Det tredje link der nævnes er forældet. Har også skrevet til Fujifilm i Danmark, men de svarer slet ikke.

Nogen der kan finde XP opdateringen (hvis den findes)?
Avatar billede robotten Praktikant
03. maj 2007 - 10:14 #1
Avatar billede tnla Mester
03. maj 2007 - 15:26 #2
Mente FinePix var en anden model end ix-30, men jeg prøver da lige.
Avatar billede tnla Mester
03. maj 2007 - 15:37 #3
Samme resultat som med CD'ens originale driver, jeg tilslutter kameraet og får så bare besked om at der er fundet ny hardware, hvorefter jeg bliver bedt om at installere softwaren, men det har jeg jo lige gjort. Flytbar disk drevet dukker heller ikke op.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
03. maj 2007 - 16:11 #4
Du skulle vel ikke tilfældigvis have mappet et netværksdrev?? Hvis du nu feks. har drev C - D - E i din pc, og du så har et netværksdrev der hedder F, så er det ikke sikkert at Windows selv kan finde ud af at give dit kamera drev G, det har jeg selv prøvet!!  Hvis du så ændre drev bogstavet på netværksdrevet så viker det igen :-)
Avatar billede tnla Mester
03. maj 2007 - 18:22 #5
Tak for tippet, men under "Denne computer" står der kun C, A, og D (cd) drev. Jeg var engang tilkoblet et trådløst netværk, men det er længe siden, og jeg mener heller ikke, det havde sit eget drev.
Avatar billede robotten Praktikant
07. maj 2007 - 09:14 #6
Har du mulighed for at prøve kameraet på en anden pc, med samme driver?
Avatar billede tnla Mester
07. maj 2007 - 17:35 #7
ja, det vil jeg snart gøre. Har i øvrigt snakket med én som har samme kamera (og samme CD) og siger han godt kunne installere på XP.
Avatar billede robotten Praktikant
11. maj 2007 - 11:08 #8
Fundet ud af mere?
Avatar billede tnla Mester
11. maj 2007 - 16:23 #9
Ikke endnu, men jeg giver besked, så snart jeg har afprøvet det på en anden PC.
Avatar billede tnla Mester
18. maj 2007 - 16:53 #10
Så lykkedes det (fra original CD'en) Jeg skulle simpelthen tilslutte kameraet før jeg genstartede computeren. Tak for hjælpen, I kan bare lægge svar.
Avatar billede robotten Praktikant
18. maj 2007 - 19:45 #11
Oki