Avatar billede unnamet Nybegynder
02. maj 2007 - 21:07 Der er 7 kommentarer

quad core

Hej jeg diskuterede lige med en ven hvor mange gz en quad eller dual core processor har.

hvis har en quad core qx6700 med 3.00 gz. er det så på hver kerne eller total?

hvis man kan se det på skrift så vil jeg gerne vider hvor.

på forhånd tak.
Avatar billede fluse Nybegynder
03. maj 2007 - 00:58 #1
En qx6700 er 4 kerner (cpuer) der hver køre den angivne hastighed. altså 4x 3ghz.

fluse
Avatar billede unnamet Nybegynder
03. maj 2007 - 08:24 #2
hej fluse

mange tak for svaret det var helt præcist hvad jeg havde regnet med..

kender du måske en hp hvor man kan se det sort på hvidt?

Hilsen Unnamet
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. maj 2007 - 11:31 #3
den har 4 kerner af hver 3ghz dette svarer dog ikke til 4*3=12ghz på ingen måde. Man kan mere se sådan på det, at du kan køre 4 seperate processer der hver har en 3ghz cpu at trække på.

Intel
http://www.intel.com/products/processor/core2quad/index.htm

produkt beskrivelse
http://www.intel.com/products/processor/core2quad/prod_brief.pdf
Avatar billede fluse Nybegynder
03. maj 2007 - 11:44 #4
Hmmm... jeg kan da lave et screenshot ;)

http://www.as-nielsen.dk/temp/e6600.gif

Der kan man se at computeren selv opfatter en core 2 duo e6600 som 2 selvstændige CPUer der hver køre 2.4ghz.

Fluse
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. maj 2007 - 11:47 #5
det er rigtigt og en quad opfattes som 4, selv en single core med HT opfattes som 2. Derfor skal man ikke gange antallet af kerner med GHZ. En core2duo svarer jo heller ikke til en 4.8ghz
Avatar billede fluse Nybegynder
03. maj 2007 - 11:51 #6
Nej den svare ikke til 4.8ghz i ydelse, men den er 2 kærner på hver 2.4ghz og IKKE 2 kærner på hver 1.2ghz. det er det der er hele pointen ;p
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. maj 2007 - 13:43 #7
jepz, skrev jeg også i mit første indlæg, vi er jo enige, udtrykker os bare forskelligt ;)