Avatar billede evj Nybegynder
02. maj 2007 - 12:48 Der er 2 kommentarer

Forbindelse mellem SQL server og Sybase adaptive server anywhere

Jeg skal bruge en forbindelse fra vores SQL server over til en  Sybase adaptive server anywhere 7.0 database.. og jeg har oprettet en DNS windows ODBC som virker men.. hvordan skriver jeg en connection til dns så jeg kan hente data fra sybasen når jeg sider på min sqlserver..

det er bare en simpel "select * from tabel" til en DNS="SybaseDB"

/Veedfald
Avatar billede kjulius Novice
02. maj 2007 - 17:58 #1
Avatar billede larildsen Nybegynder
04. maj 2007 - 15:51 #2
Start med at lave en "Linked Server" i din MSSQL.
Derefter kan du referere til din Sybase med notationen: <Linked Server Name>.<Database Name>.<Schema Name>.<Table Name>