Avatar billede laikabee Nybegynder
02. maj 2007 - 07:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hardware - hvor er forskellen?

Jeg har kigget på shg.dk og det er et par ting jeg gerne ville have styr på.

1.

Producent:     AMD
Varenavn:     Athlon64 X2 5200+, 2.6GHz, 2x1MB Cache, 0.09 Micron, Windsor Core, Dual Core, Socket AM2, BOX
Model:     ADA5200CSBOX
Lagerstatus:     Forventet på lager den 09-05-2007 Forventet på lager den 09-05-2007
Agent:     Sæt en agent på varen
Pris:     DKK 1.200,00

Producent:     AMD
Varenavn:     Athlon64 X2 5200+, 2.6GHz, 2x1MB Cache, 0.09 Micron, Windsor Core, Dual Core, Socket AM2, Bulk
Model:     ADO5200IAA6CS
Lagerstatus:     På lager, levering 1-2 dage På lager, levering 1-2 dage
Agent:     Sæt en agent på varen
Pris:     DKK 1.599,00

Hvordan kan det være at bulk varen er dyre?

2.

Producent:     NEC
Varenavn:     AD-7173 DVD±RW, DVD±Rx18, Dual Layer DVD-R DLx6/x8, DVD-RAM x5, LabelFlash, Internal, 2MB, Silver, Bulk
Model:     50031400
Lagerstatus:     Forventet på lager den 10-05-2007 Forventet på lager den 10-05-2007
Agent:     Sæt en agent på varen
Pris:     DKK 241,00

Specifikationer

IDE         ATA

ATA Hastighed         33 MB/s Max (ATA33)

Læse Hastighed (Ved CD)         48 X Speed

Læse Hastighed (Ved DVD)         16 X Speed

Brænder Hastighed (Ved CD)         48 X CD-R
32 X CD-RW

Brænder Hastighed (Ved DVD)         18 X DVD-R
18 X DVD+R
6 X DVD-RW
8 X DVD+RW
8 X DVD-R9 (Dual Layer)
8 X DVD+R9 (Dual Layer)
12 x DVD-RAM

Brænder Teknologi         Burn-Proof - hvilket forhindrer buffer under run

Buffer Størrelse         2 MB

Farve         Sølv

Bulk eller Retail         Bulk

Producent:      NEC
Varenavn:     AD-7173 DVD±RW, DVD±Rx18, Dual Layer DVD-R DLx6/x8, DVD-RAM x5, LabelFlash, Internal, 2MB, SATA, Silver, Bulk
Model:     50032189
Lagerstatus:     Forventet på lager den 08-05-2007 Forventet på lager den 08-05-2007
Agent:     Sæt en agent på varen
Pris:     DKK 275,00

Generelt
Specifikationer

IDE         SATA

ATA Hastighed         33 MB/s Max (ATA33)

Læse Hastighed (Ved CD)         48 X Speed

Læse Hastighed (Ved DVD)         16 X Speed

Brænder Hastighed (Ved CD)         48 X CD-R
32 X CD-RW

Brænder Hastighed (Ved DVD)         18 X DVD-R
18 X DVD+R
6 X DVD-RW
8 X DVD+RW
8 X DVD-R9 (Dual Layer)
8 X DVD+R9 (Dual Layer)
12 x DVD-RAM

Brænder Teknologi         Burn-Proof - hvilket forhindrer buffer under run

Buffer Størrelse         2 MB

Farve         Sølv

Bulk eller Retail         Bulk

Hvad er lige forskellen her? Den ene køre ATA den anden SATA? Eller hvad?

Tak for hjælpen.
Avatar billede spuncut Nybegynder
02. maj 2007 - 10:28 #1
Det med CPU bulk og retail kan have noget atgøre med hvornår de er produceret.
Det samme gør sig gældende for Intel's CPU'er.
DVD -drev : Der ville jeg nok lige maile shg, idet de to drev har samme
typebetegnelse.
Måske off-topic men ta' SATA'en PATA er på vej yt.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
02. maj 2007 - 10:54 #2
Forskellen på CPU'er i bulk, og retail er ganske enkel :-)

Bulk så kommer den uden køler, retail så kommer den i original embalage med køler :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
02. maj 2007 - 11:43 #3
lundorff-net - Sådan er det måske her,det ved jeg ikke. Men man bruger også
bulk, når produktet kommer uden den origenale indpakning. Mit sidste DVD drev
var således bulk, jeg fik det bare stukket i hånden uden pakning.
retail er den version som sælges til slutbrugeren; detailsalg.
Avatar billede laikabee Nybegynder
02. maj 2007 - 14:39 #4
spuncut, jeg apcceptere dit svar.

gotfred, det er også sådan jeg forstod bulk.

Tak for hjælpen.
Avatar billede laikabee Nybegynder
02. maj 2007 - 14:41 #5
uhm ;)
Avatar billede laikabee Nybegynder
02. maj 2007 - 14:46 #6
ok, går en tur og tænker over hvordan det nu lige er man acceptere et svar.
Avatar billede spuncut Nybegynder
02. maj 2007 - 16:29 #7
:o)