Avatar billede smashlotus Nybegynder
01. maj 2007 - 15:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dvalefunktion i vista

Hvordan kan jeg i windows vista finde den gode gamle dvalefunktion fra XP - altså ikke slumre, men dvale hvor hele sessionen gemmes på disken og pc'en lukkes fuldstændig?

Jeg har kigget lidt i vista hjælp, her skriver de også at den gamle dvalefunktion stadig findes men hvordan aktiverer jeg den?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2007 - 16:23 #1
øøøhh...

Slumre ER dvale :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2007 - 16:26 #2
Hov - jeg vrøvler...

Har du overhovedet slået dvale til under strømstyring?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
03. maj 2007 - 19:09 #3
Windows-tasten - 3 tastetryk med pil til højre, så får du sleep/hibernate/shut down og hele mole-tjavsen.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
03. maj 2007 - 20:00 #4
Forresten, hvis det er en bærbar, du har, kan du vælge, at den automatisk skal hibernate (eller hvad du nu vil have), når du klapper låget i :-)

Klik på batteri-ikonet, vælg More Power Options, Choose what closing the lid does. (eller Start-Controlpanel-Power Options osv.)
Avatar billede k-wolf Nybegynder
07. maj 2007 - 19:41 #5
Hej Du skal gå ind i kontrolpanelet. Vælg sikkerhed. Vælg Kræver en adgangskode, når computeren våger, så kommer du ind hvor du kan stille pc til dvale
Avatar billede housemartin Nybegynder
14. september 2008 - 16:02 #6
Slumre er så vidt jeg kan se i Strømstyring ikke lig med Dvale. Sat til Slumre skulle PC starte hurtigere(bruger mere strøm)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2008 - 16:20 #8
Googlede lige dette frem:
Skriv “cmd” i Start søgning under menuen Start.
Tryk CTRL + SHIFT + ENTER, således det køres som administrator.
Skriv i cmd-vinduet:
powercfg.exe /hibernate on
Tryk ENTER
Nu vil dvale igen være til at se i menuen Start.