Avatar billede MrJ Praktikant
30. april 2007 - 19:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

USB harddisk giver corrupted filer

Hej

Jeg har lige købt en ekstern USB HD, da jeg blev træt af at min harddisk hele tiden blev fyldt op.
Efter at jeg har downloaded en masse .rar filer på den, er jeg blevet opmærksom på at 5-10% af filerne er corrupted.. Der er aldrig sket på min "normale" harddisk.
Det er heldigvis ikke kritiske data, der er gået tabt.

Men mit spørgsmål er, om hvorfor at så mange går i udu. Er det fordi at USB2 harddiske, er noget ustabilt l***, eller kan det være fordi at jeg ikke har lavet en grundig formatering af harddisken (lavede den, der tager 30 sek), eller er der mon fejl på harddisken?

Mvh
Effer
Avatar billede off-line Nybegynder
30. april 2007 - 20:45 #1
Det altid en dårlig ide at lave en lynformatering. Det er fordi, at så
undersøges harddisken ikke for defekte sektorer. Der vil jeg foreslå, at
lave den almendelige formatering. Nu skriver du ikke hvor stor din HD er,
men det er ofte praktisk at have 2 el. flere partitioner. Det kan du jo
overveje i forbindelse med formatering, for så nedlægger du bare den
partition som der er og opretter dem du vil.
Avatar billede MrJ Praktikant
30. april 2007 - 21:28 #2
Det er en 250 GB HD. Men så vil jeg prøve at lave en ordentlig formatering ;)
Hvis det ikke er det der er problemet, kan det så muligvis være det PCI -> USB2 kort jeg har siddende i min computer? Den er desværre lige et år ældre end USB2 standardens udbreddelse, så jeg måtte købe sådan et kort.
Men kan det være driverne der ikke er så gode eller noget i den stil?
Avatar billede off-line Nybegynder
30. april 2007 - 21:53 #3
Om kortet er i orden kan jeg ikke sige, men jeg ville selv købe et
USB2. Hvis du har SP2, så har du allerede driverne.
Avatar billede MrJ Praktikant
10. maj 2007 - 11:16 #4
Jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at formatere harddisken, for jeg har ikke haft tid (og plads) til at flytte alle mine ting hen på den anden harddisk.
Men kan du ikke lægge et svar, så får du point, for jeg er blevet klogere på hvad jeg skal gøre
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juni 2007 - 22:58 #5
Du må meget undskylde, men den var åbenbart gået i glemmekassen, så den først igen
ved gennemgang af gamle åbne spørgsmål:)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
13. januar 2009 - 12:59 #6
Har du sat den i køleskabet igen ?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
13. januar 2009 - 12:59 #7
Har du sat den i køleskabet igen ?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
13. januar 2009 - 12:59 #8
Har du sat den i køleskabet igen ?