Avatar billede bemula55 Nybegynder
30. april 2007 - 18:39 Der er 3 kommentarer

VBA: Rammeoverskrift printes ikke ud

Hej

Når jeg opretter en userform i Excel VBA, tilføjer en ramme (en af dem man bruger når man laver optionbuttons), kommer rammeoverskriften ikke med ud når jeg printer.

Det gælder både når jeg printer via kode og manuelt.

Hvad kan jeg gøre for at sikre at overskriften kommer med i printet. Jeg har temmelig mange rammer i mit projekt så løsningen med blot at lægge en label henover ønsker jeg ikke!

/Nicolai
Avatar billede tjacob Juniormester
01. maj 2007 - 09:29 #1
Jeg kan ikke umiddelbart hjælpe dig, men jeg kan fortælle, at dette er et specifikt VBA problem. Jeg har netop testet udskrift af en Form med en Frame med en Caption.
I Excel sker der, som du siger, det at Caption IKKE kommer med (udskrives).
I "rigtig" VB (VB 6.0) KOMMER den med.
Så det ser ud til at dette er endnu en funktionalitet, der er ofret i VBA -i forhold til VB.

Jeg tror ikke at der er andre løsninger end den du selv foreslår med Labels, men måske andre eksperter ved bedre.  ;)
Avatar billede bemula55 Nybegynder
01. maj 2007 - 20:51 #2
... det skal siges at nogle af mine captions udskrives halvt, andre helt og nogle slet ikke. Jeg har sammenlignet egenskaberne og de er sat identisk op
Avatar billede bemula55 Nybegynder
08. maj 2007 - 16:31 #3
hmmm... så tog jeg den lange ved med labels... men jeg synes ikke rigtig jeg kan få dem til at stå foran rammen... de ryger ligesom bagved eller ind i...

Har naturligvis brugt "arranger - placer forrest"

Nogen forslag?