Avatar billede moba Nybegynder
30. april 2007 - 10:49 Der er 3 kommentarer

Langsom rapport.

Hej eksperter.
Her kommer endnu et performanceproblem...
Jeg har læst mange af de tidligere svar på området, men synes ikke at have fundet noget der helt passer på dette spm.

Jeg har en db hvor back end  (kun tabeller)ligger på en server og front end (linked tables) ligger på lokale pc'er.

Fra en form vælges et antal poster fra en liste, og med en knap åbnes en rapport som via  de valgte poster viser de relevante data.
Forespørgslen bag rapporten trækker på en del tabeller – der anvendes dog ikke "*" men kun de felter som netop skal bruges i rapporten.
Problemet er, at der går flere minutter inden rapporten åbnes!!! Det skal siges, at tabellerne er næsten tomme for records eftersom vi stadig er i udviklingsmode.
Jeg har testet rapporten på et andet netværk her tager rapporten 1 – 3 sekunder.
Kan det være et server-issue, eller måske netværks-issue?
Klienterne anvender access 2000 på en win xp. Der anvendes en small business server (har ikke så mange info på serveren pt., men det kan skaffes)

Forespørgslen som ligger til grund for rapporten kan ses nedenfor.

Mvh Morten

SELECT TblTur.turnr, TblTur.Turnavn, TblBiler.Regnr, TblTur.Dato, TblChauffoer.Fornavn, TblChauffoer.Efternavn, TblBiler.Mærke, TblBiler.Biltype, TblPostnr.Bynavn AS Afsenderby, TblPostnr_modtager.Bynavn AS Modtagerby, TblBooking.Bookingid, TblKunde.Kundenr, TblBooking.Ladmeter, TblBooking.Godstekst, TblBooking.Modtager, TblBooking.ModtagerPostnr, TblBooking.Afsender, TblBooking.AfsenderAdresse, TblBooking.AfsenderPostnr, TblBooking.DimBredde, TblBooking.Dimlaengde, TblBooking.Antalpaller, TblBooking.Kolli, TblBooking.Kollitype, TblBooking.Opretsomafhentning, TblKunde.Kunde, TblBooking.Vaegt, TblBooking.Raekkefoelge, TblBooking.Afhentningsdato
FROM (((TblChauffoer RIGHT JOIN (TblKunde INNER JOIN (qryopslagtur INNER JOIN (TblTur INNER JOIN TblBooking ON TblTur.turnr = TblBooking.Turnr) ON qryopslagtur.turnr = TblTur.turnr) ON TblKunde.Kundenr = TblBooking.Kundenr) ON TblChauffoer.Chauffoerid = TblTur.chauffoer) LEFT JOIN TblPostnr AS TblPostnr_modtager ON TblBooking.ModtagerPostnr = TblPostnr_modtager.Postnr) INNER JOIN TblBiler ON TblTur.Bilnr = TblBiler.Bilnr) LEFT JOIN TblPostnr ON TblBooking.AfsenderPostnr = TblPostnr.Postnr;
Avatar billede terry Ekspert
30. april 2007 - 19:40 #1
"Jeg har testet rapporten på et andet netværk her tager rapporten 1 – 3 sekunder. "

"Kan det være et server-issue, eller måske netværks-issue?"

Very likley. If you can return a result on one network in a few second then it isnt a probem with the amount of data.

You need to look at the server/network not Access
Avatar billede moba Nybegynder
01. maj 2007 - 14:29 #2
Hmm i guess you are right. Do you know off any software that can assist me in monitoring error / delays etc.
Avatar billede terry Ekspert
02. maj 2007 - 19:28 #3
No,sorry, I'm not a network specialist so I can t help there. But if you have one network that work fine then cant you just us ethat all the time?