Avatar billede shb Nybegynder
30. april 2007 - 10:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Terminal brugere kan ikke bruge flash. Administratoren kan godt.

Hej
Jeg har en terminal server (windows server 2003), hvorpå jeg har installeret adobe flash player via adobes hjememside.
Hensigten var at brugerne af terminal serveren, skulle kunne se flashobjekter.
Det virker bare ikke helt.
Når man logger ind som en bruger, og åbner en side med noget flash på, vil den installere et active X objekt. Når man trykker "Ja tak" til dette, siger den "Installation failed or was cancelled".

Logger man ind som en administrator, virker flash fint.

Den flash jeg har installeret på serveren er her fra: http://www.adobe.com/products/flashplayer/
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2007 - 12:20 #1
Før du instalerer programmer, gælder også Adobee Flash, på en terminal server, skal du køre komandoen:
change user /install
Instalere programmet og køre denne kommando
change user /execute

En del instalations programmer har denne funktion indbygget
:-)
Avatar billede strych9 Praktikant
01. maj 2007 - 00:15 #2
Hvis vi taler IE7 så drop flash indtil Adobe får lavet en flash som fungerer ordentligt i den.

Når du installerer programmer så gør som tpo siger. Husk at installeren skal være helt færdig inden du skriver change user /execute - du skal være sikker på at den ikke laver de sidste ting usynligt i baggrunden som mange af dem har for vane.
Det man får ud af at sætte serveren i install mode er at registry keys som skal i HKCU gemmes i en specifik nøgle og gives ud til brugerne næste gang de logger på. Dermed kan det fungere i et flerbruger miljø, som det jo egentlig ikke er designet til.
Install mode er vigtigt. Hvis du ikke gør det kan du fucke serveren fuldstændigt op. Læs eventuelt lidt mere om TS administration.
Avatar billede shb Nybegynder
01. maj 2007 - 10:42 #3
Det hjælper desværre ikke :/
Man får som bruger stadig at vide man mangler et activex objekt og den kommer stadig med fejl når brugeren trykker installer.

Det virker rimelig mærkeligt. Det virker perfekto som administrator.
Skal jeg måske finde flash et andet sted fra, eller hvad faen kan jeg gøre, for at det kommer til at virke for brugerne, som det gør for administratoren.
Avatar billede strych9 Praktikant
02. maj 2007 - 14:43 #4
Du skal selvfølgelig afinstallere flash inden du forsøger at geninstallere den i install mode.
Avatar billede shb Nybegynder
04. maj 2007 - 23:35 #5
Det var skam det jeg gjorde. Det virker bare ikke for andre end administratoren :/
Avatar billede strych9 Praktikant
05. maj 2007 - 00:34 #6
Log ind som admin. Afinstaller Flash, og kør efterfølgende denne:
http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/current/uninstall_flash_player.exe

Gå til start -> kør, skriv cmd og tryk enter.
Skriv i kommandoprompten: change user /install

Installer denne hvis det er til IE:
http://download.macromedia.com/get/flashplayer/current/licensing/win/install_flash_player_active_x.msi

Installer den med kommandoen: msiexec /i install_flash_player_active_x.msi /qb Reboot=ReallySuppress

Alternativt benyt denne hvis det er til FireFox:
http://download.macromedia.com/get/flashplayer/current/licensing/win/install_flash_player_plugin.msi

Når installationen er helt færdig afslut med at skrive: change user /execute

Hvis det stadig viser sig at give problemer, så installer den seneste version 11 af Installshield engine herfra:
Installer den med kommandoen: msiexec.exe /i ISScript11.msi /qb!

Der skal naturligvis også skrives changes user /install FØR du installerer isscript11 og skrives change user /execute efter du har installeret den.
Avatar billede shb Nybegynder
07. maj 2007 - 08:42 #7
hallå hvor er du god mand ;) det funker da bare for villo nu. ta sa haa!