Avatar billede micpet Nybegynder
30. april 2007 - 01:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mere RAM i bærbar

Hej
Har en zitech laptop z500n-series /zw9 og kunne godt tænke mig at få lidt mere ram i banditten. Der er PT 512MB ram i den.

Er bare i tvivl om hvor meget den kan klare og hvilken type jeg skal gå efter?

Har tjekket mit hardware i et program og der står følgende:
Chipset 1
Model : Quanta Computer Inc 82855PM Processor to I/O Controller
Bus(es) : ISA AGP PCI CardBus USB FireWire/1394 i2c/SMBus
Front Side Bus Speed : 4x 100MHz (400MHz data rate)
Maximum FSB Speed / Max Memory Speed : 4x 100MHz / 2x 166MHz
Width : 64-bit
IO Queue Depth : 12 request(s)

System Memory Controller
Location : Mainboard
Error Correction Capability : None
Number of Memory Slots : 2
Maximum Installable Memory : 512MB
SO DIMM 0 - J6A : Empty
SO DIMM 1 - J7A : SO-DIMM Synchronous DDR-SDRAM 512MB/64

Logical/Chipset 1 Memory Banks
Bank 2 : 256MB DDR-SDRAM 2.5-3-3-7 (tCL-tRCD-tRP-tRAS) CR1
Bank 3 : 256MB DDR-SDRAM 2.5-3-3-7 (tCL-tRCD-tRP-tRAS) CR1
Speed : 2x 166MHz (332MHz data rate)
Multiplier : 5/3x
Width : 64-bit
Memory Controller in Processor : No
Refresh Rate : 7.80µs
Power Save Mode : Yes
Fixed Hole Present : No

Memory Module 1
Manufacturer : Kingston
Model : K
Serial Number : 782FFA10
Type : 512MB DDR-SDRAM
Technology : 8x(32Mx16)
Speed : PC2700U

Kunne godt tænke mig at smide 1 gb ram mere i, og måske senere udskifte de 512 med 1gb. Mon ikke det kan lade sig gøre , eller er det et problem at have en 512 og en 1gb siddende samtidig?

Links til f.eks edbpriser ville være lækkert, er bange for at købe det forkerte RAM.
Mvh
Avatar billede tribalroots Nybegynder
30. april 2007 - 02:24 #1
Well, skal ikke spille kong klog på denne her siden jeg ikke kan finde nogle officielle intel på maskinen. meeeenn.....
Ifølge de oplysninger du giver så er max mem. 512 megs. og de er allerede fyldt ud i din secondære slot, med SO-DIMM ram. DDr-SDram! =)
Hvis du har noget manual-halløj, så tjek evt. den, det kan være at den har en mere indsigtsfuld vinkel på problemet!  ;-D

Held og lykke! :D
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2007 - 07:38 #2
Der er kun plads til én 512MB blok mere.
Bestil dem ved Zitech hvor maskinen kommer fra
http://www.zitech.dk/product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=476&ProductCategoryID=286
Avatar billede micpet Nybegynder
30. april 2007 - 11:30 #3
Tak for svarene
Ja har godt set der står max 512mb, men da jeg søgte på bundkortet "82855PM" på google kom der følgende frem
http://www.intel.com/design/chipsets/datashts/252613.htm og på det datasheet står der op til 2GB, ved ikke helt hvad jeg skal tro ?
Avatar billede huset Praktikant
08. maj 2007 - 09:29 #4
hvad mangler du svar på