Avatar billede kilo Nybegynder
28. november 1999 - 14:26 Der er 15 kommentarer

Dvd afspiller

Hvorfor kan jeg ikke få min Dvd-afspiller til at virke..når jeg sætter Dvd'en ind i D: drevet sker der ikke noget...og jeg har prøvet Min computer og klikke på D:Video, men ingenting sker...??
Avatar billede wolf_ Nybegynder
28. november 1999 - 15:01 #1
er du sikker på at du har et mpg 2 eller 3 kort det er ikke alle Dvd afspillerer det følger med til
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 1999 - 16:12 #2
Har du en DVD afspiller installeret?

Nu ved jeg ikke særlig meget om DVD til Windows, men én af mine venner talte om at han skulle downloade en DVD afspiller for at se en film....
Avatar billede i11uzion Nybegynder
28. november 1999 - 16:16 #3
kilo>>> Som wolf_ siger skal du sørge for at du enten har et grafikkort som kan afspille DVD film, eller at du har et MPEG-2 kort installeret i din puter... Der er mange der tror at de bare kan købe et DVD drev og så se film med det samme, men man skal altså have sådan et kort... Det koster ca. 500kr. sidst jeg checkede... :)
Avatar billede sunesune Nybegynder
28. november 1999 - 16:23 #4
Wolf og Illuzion: Du skal ikke have et Mpeg 2 kort for at afspille DVD film! Jeg har set massere af DVD film på mit 2 år gamle S3 ViRGE kort m. 4 MB ram på, og der er sq ikke nogen mpeg2 dekoder chip på! Det hjælper at have et Mpeg2 kort men det er IKKE nødvedigt!!!!
Avatar billede sunesune Nybegynder
28. november 1999 - 16:25 #5
Hvis du har ICQ så kontakt mig på 39780774 og så skal jeg nok sende dig PowerDVD 2.0, som er en udmærket DVD afspiller....
Avatar billede kilo Nybegynder
28. november 1999 - 16:58 #6
Jeg ved ikke om jeg har Mpeg2, men jeg har afspillet filmen før, uden problemer
så det er lidt mærkeligt at den ikke dur nu...??
Avatar billede wolf_ Nybegynder
28. november 1999 - 17:01 #7
sunesune er du sikker på at det du taler om du har set på dit S3 VIRGE kort ikke er VCD (Video CD-Rom)
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 1999 - 17:05 #8
Man kan alså godt afspille DVD film på selv helt total skod grafikkort... det er bare et spørgsmål om CPU kraft når der ikke er en hardware-MPEG2-decoder.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
28. november 1999 - 19:16 #9
goulduck>>> Det passer ikke helt... Jeg kender efterhånden en et par folk som er blevet skuffede da de købte en DVD drev som de ikke kunne få til at virke pga. manglende MPEG-2 dekoderkort, også folk med hurtige CPU´er, så det du siger gælder altså ikke i alle tilfælde...
Avatar billede herbert Nybegynder
28. november 1999 - 19:44 #10
Lad os nu lige høre om Kilo fik det til at virke med afspiller programmet! Der er jo ikke autorun på dvd, det kan nok godt forvirre nogen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 1999 - 19:59 #11
i11uzion>>> Okay, hvis man har en player som kun kan bruge MPEG2-kort, så skal man selvfølgelig have et MPEG2-kort. Selvfølig kan gamle grafikkort også være så langsomme at de ikke kan nå at levere billederne til skærmen.
Avatar billede sunesune Nybegynder
02. december 1999 - 08:26 #12
Wolf_: Hmmm lad mig se, der stod DVD med stort uden på video kassetten, så det har nok været en DVD film ikke. Og ham jeg lånte den af har DVD video, så mon ikke det var en DVD film. Og hvorfor skulle jeg se VCD film når jeg har DVD drev?
Avatar billede bratkid Nybegynder
29. april 2001 - 17:54 #13
Avatar billede bratkid Nybegynder
29. april 2001 - 18:03 #14
er der stadig liv i dette spørgsmål?
Avatar billede bratkid Nybegynder
29. april 2001 - 21:38 #15
http://dvdz.online.ln.cn/files/dvd/InterVideo.WinDVD.2000_v2.4_OEM.rar
eller
http://www.dvdutils.com

eller

Hvis du anvender windows, så kan du hente mediaplayer ganske gratis. Men du mangler sikkert
er DivX codec, så du kan se dine film.

link: http://www.divx-digest.com/software/index.html#codecs