Avatar billede lillehans Nybegynder
27. april 2007 - 17:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tryk på en button før nedtælling starter

Nedenstående kode begynder en nedtælling straks siden åbnes.
Jeg vil gerne have en regulering af dette, således at netællingen først starter, når der trykkes på en knap der hedder fx Ur.
Er det muligt?
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<script type="text/javascript">
window.onload=function(){
setInterval("CountDown();" , 1000 )
}

var time = 15;

function CountDown()
{
    if(time > 0)
    {
          time = time-1;
          document.getElementById("MyTime").firstChild.nodeValue = time;
    }

</script>

</head><body>
<div id="MyTime">15</div>
</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. april 2007 - 18:21 #1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<script type="text/javascript">

var time = 15;

function CountDown()
{
    if(time > 0)
    {
          time = time-1;
          document.getElementById("MyTime").firstChild.nodeValue = time;
    }

</script>

</head><body>
<div id="MyTime">15</div> <b onclick="setInterval('CountDown();' , 1000 );" style="cursor:pointer;">Ur</b>
</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. april 2007 - 18:22 #2
Flyt evt. onclick="setInterval('CountDown();' , 1000 );"
over på en button eller hvad der måtte ønskes :o)
Avatar billede lillehans Nybegynder
28. april 2007 - 00:31 #3
Tak for hjælpen, det fungerer perfekt.
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. april 2007 - 07:56 #4
Velbekom, og tak for point :o)
Avatar billede lillehans Nybegynder
28. april 2007 - 10:31 #5
Åh,gider du ikke lige lave knappen. Du får flere points næste gangvi mødes her.
Avatar billede roenving Novice
28. april 2007 - 11:02 #6
?-)

<button onclick="setInterval('CountDown();',1000);return false;" style="cursor:pointer;">Ur</button>
Avatar billede lillehans Nybegynder
28. april 2007 - 13:19 #7
>Tak roenving og også mclemens - jeg skal nok huske det med points!;o)