Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
27. april 2007 - 08:48 Der er 5 kommentarer

Stregkode og Enter.

Jeg har en stregkodefont der hedder 39251 i Excel.
Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg efter en stregkode laver en "Enter"? dvs efter indlæsning af stregkoden skal den automatisk lave en Enter som blev der trykket på Enter.

På forhånd tak

Jan
Avatar billede kabbak Professor
27. april 2007 - 09:08 #1
Jeg mener at det er stregkodelæseren, der skal lave denne ENTER.
Avatar billede bak Seniormester
27. april 2007 - 09:18 #2
kabbak -> Enig, stregkodelæseren skal "programmeres" til at afslutte med Enter. Normalt vil den være programmeret til at afslutte med TAB
Avatar billede tobler Nybegynder
27. april 2007 - 15:29 #3
Den her skulle simulere Enter, men jeg har ikke testet det!
=CHAR(13)
Avatar billede Jan Vittrup Nybegynder
28. april 2007 - 13:33 #4
Tak respons.
Vi har forskellige stregkodelæsere, (håndscannere)
og nogle af dem, har ikke enter i síg, og det er heller ikke altid at der uden videre skal afsluttes med Enter, først efter en kort visuel kontrol, hvor man stadig har scanneren i hånden, og tastaturet er ikke lige inden for rækkevidde.
Hvordan laver jeg en Char(13)? Jeg har prøvet at skrive det mellem *stjerner* som
39251 kræver, men den havde umiddelbart svært ved at læse stregkoden og returnerede kun CHAR... Er der andre muligheder med det?
Avatar billede kabbak Professor
28. april 2007 - 14:51 #5
I cellen skriver du, hvis vi siger normalkode som 12314578
Engelsk version
=12314578 & CHAR(13)
Dansk version

=12314578 & TEGN(13)