Avatar billede duuink Nybegynder
26. april 2007 - 19:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken type grafikkort er dette ?

Hej

Jeg har kigget lidt på en ny bærbar, og faldt over denne LG
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=231545

Men jeg har virkelig svært ved at se hvilket grafikkort der er i, (    ATI MOBILITY RADEON X1400 med op til 512 MB HyperMemory)

er det onboard eller et seperat grafikkort og er det med 512 eller 128 MB ram.

eller kort sagt på den grove måde: sparker det røv eller er det bare noget ubrugbart som skal fremstå godt.

håber i forstår spørgsmålet
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. april 2007 - 19:56 #1
Det er delte ram...

/Anders
Avatar billede duuink Nybegynder
26. april 2007 - 20:04 #2
hvad menes så med at det kan blive op til 512MB?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2007 - 20:17 #3
Kortet låner fra systemhukommelsen:

Hvad er så denne Hypermemory?
Teknologien som bygger på båndbredden på PCI Express hukommelsen, og så selvfølgelig ATI software tilbyder langt forbedret performance til både desktop og laptops som benytter denne teknologi. Dette især på maskiner, som ikke har store mængder af lokal grafisk hukommelse.

Hypermemory tilbyder en reduktion af antallet af onboard-memory på et grafikkort, og dette uden at miste performance overhovedet.

Hypermemory, og dets avanceret metode til at varetage hukommelsen, gør den resterende hukommelse, som ikke benyttes langt mere effektivt i laptops med Hypermemory.

Grafiske applikationer kan fint dele system hukommelsen, og benytte "fast onboard hukommelse til real-time processing mellem grafikkortet og systemhukommelsen, og dette helt optimalt med Hypermemory. Tidligere har shared memory været bandlyst, når man snakkede om laptops med krav til maskinen. Man har tidligere gået på kompromis med laptops med shared RAM, da maskinen hele tiden skulle dele den givne RAM mængde med andre ting i maskiner som krævede RAM. Dette gør man så stadig, men langt forbedret, og ikke længere noget der trækker ned.

Store monitors sætter store krav til grafikkortets performance for at opnå bedst mulige udseende.
Produkter med Hypermemory at forbedre systemet overall, og image kvaliteten, og specielt på store monitors med høje krav til opløsningerne
Ting som digitalt foto redigering, Internet browsing, 3D gaming og helt basale Office programmer bliver også klart forbedret med disse højere monitors opløsninger

ovenstående lånt fra www.laptopworld.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2007 - 20:18 #4
Dvs. kortet har 128 Mb selv, men kan låne op til 384 af systemhukommelsen.
Avatar billede duuink Nybegynder
26. april 2007 - 20:33 #5
Hej John

Det er alligevel den lækreste omgang C/P jeg længe har set, tusind tak - afklarede virkeligt mine spørgsmål.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2007 - 20:40 #6
GGG ;)

Tak for point :)