Avatar billede dux Nybegynder
25. april 2007 - 21:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DVI ,HDMI virker ikke,LCD fjernsyn

nyt hardware, nye problemer...

har fået foræret et lcd fjersyn, phillips 26pf5321, tænkte det var fjong, "hdtv" ready, det passer fint til mit "hdtv" ready grafik-kort (stadig msi geforce7600gs), men nej, computeren nægter at erkende det er sat til dvi-stikket...

nå, men så kiggede jeg lidt i brugsforvirringen til grafik-kortet, og der står at man skal bruge d-sub stikket til hdtv, altså det lille runde, ja hurra, der følger en adaptor med til, hvorpå der er component (rød grøn og blå) og s-vhs, men det er rimeligt analogt så vidt jeg ved, og billedet er da også derefter... øv

lidt mystisk er det også at der står (ext.1) på stikkene (rgb) på fjernsynet, men man skal over på ext. 4 før der kommer billede på...

hvordan får jeg det DVI til at virke? normalt skulle der vel komme billede på under opstarten af windows under alle omstændigheder?

det skal siges, at det stik jeg havde HDMI->DVI ikke passede 100%, finger-skruerne der normalt skal skrues fast på stikket bagpå computeren var for små!, synes heller ikke det nåede særligt langt ind, der var ihvertfald ikke meget grip i, i forhols til VGA-stik, men jeg ved intet om DVI-stik...

fik det dog sat forsvarligt til, med gaffa :-)
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 22:04 #1
det lille runde er IKKE DVI, det er S-video eller composit (s-video hvis det er med de 4 ben)

Duy skal have et kabel fra DVI til HDMI (signalerne er de samme, det er blot stikket der er anderledes)
Avatar billede dux Nybegynder
25. april 2007 - 22:10 #2
læs "det skal siges, at det stik jeg havde HDMI->DVI" ...
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 22:24 #3
ja, og det er klart at det ikke virker! du kal jo den anden vej, nemlig fra DVI -> HDMI.
Avatar billede dux Nybegynder
25. april 2007 - 22:33 #4
øhh der er et dvi-hanstik der passer i grafik-kortet, og et hdmi hanstik der passer i fjernsynet, dooh... måske er det et spørgsmål om jeg skal bruge dual-link, men singel-link burde da virke, der var bare nul og niks billede på...
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 22:44 #5
dooh du bare, det var ikke hvad du skrev, og da man kan få kabler til begge veje er det ikke min skyld du formulerede dig forkert, alene det at du snakker om runde stik viser du roder rundt i de forskellige typer forbindelser.
Avatar billede dux Nybegynder
28. april 2007 - 15:56 #6
jeg har oprettet dette spørgsmål for at få hjælp, ikke for at diskutere, eller blive svinet til.
Avatar billede dux Nybegynder
05. maj 2007 - 07:14 #7
måske skulle man prøve at købe et ASUS Radeon X1650PRO, 256 MB DDR2, AGP...

så skal jeg bare af med mit mit måske, måske ikke, defekte 7600GS... vil næsten ikke byde min værste fjende, det jeg har været ude for med det...
Avatar billede dux Nybegynder
26. december 2009 - 17:16 #8
lukker