Avatar billede ur_doom Nybegynder
25. april 2007 - 11:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ooBase vs ms access vs hvad?

Hey,

Min chef har bedt mig om at undersøge mulighederne for portering af en script-tung Ms Access database til en mere stabil og gerne bredere platform.
Jeg ville høre hvad I kan anbefale, jeg har kigget lidt på følgende:

FileMaker pro (virker umiddelbart kun smart til at køre små scripts, men det kan selvfølgelig være jeg ikke har sat mig nok ind i det)

OObase (virker som et okay bud, da det bl.a. understøtter basic og python som script sprog, burde forenkle porteringen af formularene og scriptsne, men det er forholdsvis nyt så er usikker med hensyn til stabiliteten)

Men har I andre bud og argumenter for de tre forskellige platforme?
Avatar billede ur_doom Nybegynder
25. april 2007 - 12:17 #1
Efter at kigge yderligere på det, ser det ud til at OObase stadig er for primitivt i forhold til Access' funktionaliteter. Har I andre bud?
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. april 2007 - 12:42 #2
hvad med MS-SQL, det har vist en "gratis" version men den kan vel ca. det samme som deres mini-udgave -> Access
Avatar billede ur_doom Nybegynder
25. april 2007 - 12:54 #3
jeg prøver at kigge på den, den er dog desværre ikke specielt platformsuafhængig?
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. april 2007 - 15:41 #4
Nej det ved jeg godt, men når du har en app. fuld af scripts så er det under alle omstændighedder et spm. om du skal portere eller skrive om, jeg tror godt du kunne ende med at skrive om, når du så er nået der til kan jeg kun anbefale FirebirdSQL server, den er gratis og kører på både Win/Linux/Embeded, den kører godt hurtigt og er fuldud kompatibel med ANSI-SQL, har storedprocedures/triggers/Views osv. der findes også en gratis GUI til der hedder IBExpert
Avatar billede terry Ekspert
25. april 2007 - 17:35 #5
Why not keep Access as the front-end and move the tables into an SQL Server, there is a wizard which can help you with that.

http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/sql/
Avatar billede ur_doom Nybegynder
06. november 2007 - 17:17 #6
Lukke spm.